Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quantification of Framing effect in education Process using ANP

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A51207" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:51207 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quantification of Framing effect in education Process using ANP

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Decision-making is influenced by the quality of the information, and by the size of the framing effect (the effect of distortion of the information). In the education process the framing effect is a set of opinions and expectations of involved subjects belonging to a particular subject, study program or specialisation. Each subject has his own preferences and expectations that create his own view (frame). This paper deals with the quantification of the framing effect using the Analytic Network Process.The result of this approach will be the set of weights of all viewpoints included into the frames. Practical application of these weights can serve to reduce the framing effect, because all subjects in the decision-making process will receive the information about the importance of different viewpoints and then they can rearrange their opinions and expectations. It will have positive impact on the overall outcome of the education process too.

  • Název v anglickém jazyce

    Quantification of Framing effect in education Process using ANP

  • Popis výsledku anglicky

    Decision-making is influenced by the quality of the information, and by the size of the framing effect (the effect of distortion of the information). In the education process the framing effect is a set of opinions and expectations of involved subjects belonging to a particular subject, study program or specialisation. Each subject has his own preferences and expectations that create his own view (frame). This paper deals with the quantification of the framing effect using the Analytic Network Process.The result of this approach will be the set of weights of all viewpoints included into the frames. Practical application of these weights can serve to reduce the framing effect, because all subjects in the decision-making process will receive the information about the importance of different viewpoints and then they can rearrange their opinions and expectations. It will have positive impact on the overall outcome of the education process too.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 8th International Conference

  • ISBN

    978-80-213-2183-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    36-45

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    9. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000300799300027