Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New transitional pathways in direct marketing of food: Case study on farmers' markets in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A%230000080" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:#0000080 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ap.pef.czu.cz/static/proceedings/2012/" target="_blank" >http://ap.pef.czu.cz/static/proceedings/2012/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New transitional pathways in direct marketing of food: Case study on farmers' markets in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Farmers' markets are seen as being representative of the alternative food networks (AFNs) that have been spreading all over the Europe and other countries (Renting and Marsden 2003). As such, farmers' markets form a new network of producers, consumers and other actors that exemplify an alternative to the conventional mode of food production, distribution and consumption. The general goal of the paper is to describe how farmers' markets have evolved in the Czech Republic. This question becomes particularly interesting if we compare the development of the initiative with examples from other European countries. The Czech initiative clearly differs in several aspects. The farmers' markets developed relatively quickly (in two years the initiative gained national scope), in fairly radical form (the markets are organised in accordance with formal rules that accentuate an alternative quality of food), based on cooperation of different actors (it is rather the non-governmental organisations (NG

  • Název v anglickém jazyce

    New transitional pathways in direct marketing of food: Case study on farmers' markets in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Farmers' markets are seen as being representative of the alternative food networks (AFNs) that have been spreading all over the Europe and other countries (Renting and Marsden 2003). As such, farmers' markets form a new network of producers, consumers and other actors that exemplify an alternative to the conventional mode of food production, distribution and consumption. The general goal of the paper is to describe how farmers' markets have evolved in the Czech Republic. This question becomes particularly interesting if we compare the development of the initiative with examples from other European countries. The Czech initiative clearly differs in several aspects. The farmers' markets developed relatively quickly (in two years the initiative gained national scope), in fairly radical form (the markets are organised in accordance with formal rules that accentuate an alternative quality of food), based on cooperation of different actors (it is rather the non-governmental organisations (NG

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Agrarian Perspectives: Innovation and competitiveness of the EU agrarian sector

  • ISBN

    978-80-213-2370-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    359-372

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    18. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000338038800025