ANALYSIS OF THE RELATIONSHIP BETWEEN TEACHING AND STUDY RESULTS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A54737" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:54737 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ANALYSIS OF THE RELATIONSHIP BETWEEN TEACHING AND STUDY RESULTS
Popis výsledku v původním jazyce
The paper analyzes the various factors like professor and his experience, student sex, the size of the study group on the study results and number of the required attempts of the student of regular university course at the second grade in study program Business and Administration in Master of Science study program. The study results were analyzed by the ANOVA statistical method that was used for hypotheses testing, for example whether the study results demands on the student sex, teacher etc. The analyses confirmed that the study results depends on student sex, women reached better results then men. The impact of the seminar teacher experiments was not proved.
Název v anglickém jazyce
ANALYSIS OF THE RELATIONSHIP BETWEEN TEACHING AND STUDY RESULTS
Popis výsledku anglicky
The paper analyzes the various factors like professor and his experience, student sex, the size of the study group on the study results and number of the required attempts of the student of regular university course at the second grade in study program Business and Administration in Master of Science study program. The study results were analyzed by the ANOVA statistical method that was used for hypotheses testing, for example whether the study results demands on the student sex, teacher etc. The analyses confirmed that the study results depends on student sex, women reached better results then men. The impact of the seminar teacher experiments was not proved.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and Responsibility in Education 9th International Conference
ISBN
978-80-213-2289-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
262-270
Název nakladatele
CULS Prague Faculty of Economics and Management
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Parha
Datum konání akce
7. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—