Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ANALYSIS OF THE RELATIONSHIP BETWEEN TEACHING AND STUDY RESULTS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A54737" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:54737 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ANALYSIS OF THE RELATIONSHIP BETWEEN TEACHING AND STUDY RESULTS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper analyzes the various factors like professor and his experience, student sex, the size of the study group on the study results and number of the required attempts of the student of regular university course at the second grade in study program Business and Administration in Master of Science study program. The study results were analyzed by the ANOVA statistical method that was used for hypotheses testing, for example whether the study results demands on the student sex, teacher etc. The analyses confirmed that the study results depends on student sex, women reached better results then men. The impact of the seminar teacher experiments was not proved.

  • Název v anglickém jazyce

    ANALYSIS OF THE RELATIONSHIP BETWEEN TEACHING AND STUDY RESULTS

  • Popis výsledku anglicky

    The paper analyzes the various factors like professor and his experience, student sex, the size of the study group on the study results and number of the required attempts of the student of regular university course at the second grade in study program Business and Administration in Master of Science study program. The study results were analyzed by the ANOVA statistical method that was used for hypotheses testing, for example whether the study results demands on the student sex, teacher etc. The analyses confirmed that the study results depends on student sex, women reached better results then men. The impact of the seminar teacher experiments was not proved.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 9th International Conference

  • ISBN

    978-80-213-2289-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    262-270

  • Název nakladatele

    CULS Prague Faculty of Economics and Management

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Parha

  • Datum konání akce

    7. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku