PRACTICAL APPROACHES TO THE EFFICIENT ICT INTEGRATION IN THE BUSINESS ENGLISH UNIVERSITY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A55147" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:55147 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
PRACTICAL APPROACHES TO THE EFFICIENT ICT INTEGRATION IN THE BUSINESS ENGLISH UNIVERSITY
Popis výsledku v původním jazyce
Emphasizing a practical approach, this research paper demonstrates the value of using ICT tools in teaching Business English to the long-term benefit of language skills acquired for future career use. Focusing on the university classroom, this study offers specific project-based examples for implementation and explores the importance of establishing an authentic business context via the invaluable help of ICT tools. This authentic context, in turn, leads to improved results for the teaching-learning process and the solid integration of ICT into a hand-on classroom environment. Based on actual classroom teaching/research, this study demonstrates that ICT tools allow the 21st century classroom to keep pace with the ever-changing business world.
Název v anglickém jazyce
PRACTICAL APPROACHES TO THE EFFICIENT ICT INTEGRATION IN THE BUSINESS ENGLISH UNIVERSITY
Popis výsledku anglicky
Emphasizing a practical approach, this research paper demonstrates the value of using ICT tools in teaching Business English to the long-term benefit of language skills acquired for future career use. Focusing on the university classroom, this study offers specific project-based examples for implementation and explores the importance of establishing an authentic business context via the invaluable help of ICT tools. This authentic context, in turn, leads to improved results for the teaching-learning process and the solid integration of ICT into a hand-on classroom environment. Based on actual classroom teaching/research, this study demonstrates that ICT tools allow the 21st century classroom to keep pace with the ever-changing business world.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and Responsibility in Education 9th International Conference - Proceedings
ISBN
978-80-213-2289-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
341-353
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague Kamýcká 129, Prague 6, Czech Republic
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
7. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—