Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using social networks as an integration tool in rural areas of the Czech Republic -- agricultural enterprises

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A55235" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:55235 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using social networks as an integration tool in rural areas of the Czech Republic -- agricultural enterprises

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present paper is aimed at introducing a pilot study on the use of social networks in agricultural enterprises. It is focused in particular on using social media as a development tool with a view to increase the market competitiveness of agriculturalenterprises. The primary data have been retrieved from a questionnaire survey of ICT use in agricultural enterprises of the Czech Republic (the so-called Exploration 2011). The questionnaire survey was targeted at agricultural enterprises farming at least the area of 100 hectares (a basic selection criterion of the complex survey). The survey dealt not only with monitoring social networks use in agricultural enterprises as such but as well with the promotional potential of social networks in agricultural enterprises with non-agricultural activities. The survey was focused on the Central Bohemian Region as it shows a high concentration of agricultural enterprises. The present view of social networks in agricultural enterprises within the

  • Název v anglickém jazyce

    Using social networks as an integration tool in rural areas of the Czech Republic -- agricultural enterprises

  • Popis výsledku anglicky

    The present paper is aimed at introducing a pilot study on the use of social networks in agricultural enterprises. It is focused in particular on using social media as a development tool with a view to increase the market competitiveness of agriculturalenterprises. The primary data have been retrieved from a questionnaire survey of ICT use in agricultural enterprises of the Czech Republic (the so-called Exploration 2011). The questionnaire survey was targeted at agricultural enterprises farming at least the area of 100 hectares (a basic selection criterion of the complex survey). The survey dealt not only with monitoring social networks use in agricultural enterprises as such but as well with the promotional potential of social networks in agricultural enterprises with non-agricultural activities. The survey was focused on the Central Bohemian Region as it shows a high concentration of agricultural enterprises. The present view of social networks in agricultural enterprises within the

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LX

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    173-180

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus