Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The application of project method in teaching psychology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A55254" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:55254 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The application of project method in teaching psychology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this contribution is to present project based methods in teaching and the new interactive model of teaching based on this method. The new original interactive model of the case study based on the project method was designed specifically for the purposes of teaching in the seminars of Psychology and Ethics Business where students have to go through several phases and accomplish different tasks. The project method is based on solving complex theoretical or practical problems using active approach from students. The article deals with the historic background of the project method where we can differ five phases in the theoretical issues and its practical use. Furthermore the contribution describes how the project method helped to design the newmodel of case study for seminars of Psychology and Ethics Business which are lectured at the Psychology department of the Faculty of Economics and Management of the University of Life Science in Prague.

  • Název v anglickém jazyce

    The application of project method in teaching psychology

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this contribution is to present project based methods in teaching and the new interactive model of teaching based on this method. The new original interactive model of the case study based on the project method was designed specifically for the purposes of teaching in the seminars of Psychology and Ethics Business where students have to go through several phases and accomplish different tasks. The project method is based on solving complex theoretical or practical problems using active approach from students. The article deals with the historic background of the project method where we can differ five phases in the theoretical issues and its practical use. Furthermore the contribution describes how the project method helped to design the newmodel of case study for seminars of Psychology and Ethics Business which are lectured at the Psychology department of the Faculty of Economics and Management of the University of Life Science in Prague.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F1262" target="_blank" >GAP407/10/1262: Motivace pracovní činnosti, hodnoty a postoje</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 9th Interantional Conference Efficiency and Responsiblitity in Education 2012

  • ISBN

    978-80-213-2289-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    151-159

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo konání akce

    Czech University of LIfe Sciences Prague

  • Datum konání akce

    7. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku