Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

IMPACT OF THE CONTACT TEACHING REDUCTION ON STUDY RESULTS IN THE COURSE OF MATHEMATICAL METHODS IN ECONOMICS II

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A55461" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:55461 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    IMPACT OF THE CONTACT TEACHING REDUCTION ON STUDY RESULTS IN THE COURSE OF MATHEMATICAL METHODS IN ECONOMICS II

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Within a bachelor study programs re-accreditation at the Faculty of Economics and Management of the Czech University of Agriculture Prague, since the current study year the volume of contact teaching in full-time study was reduced. In particular, the exercises of most subjects were shortened by half. At the same time, the teachers of the course of Mathematical Methods in Economics II modified the course content to be not so much theoretical, but more interesting for students, and more practically focused. Before the implementation of these changes there were general fears that the lack of the contact teaching would make the study results in this course worse. However, we show that the students, who were taught according to this modified plan, reached significantly better results at the exam than the students a year before, who were taught with the original exercise extent.

  • Název v anglickém jazyce

    IMPACT OF THE CONTACT TEACHING REDUCTION ON STUDY RESULTS IN THE COURSE OF MATHEMATICAL METHODS IN ECONOMICS II

  • Popis výsledku anglicky

    Within a bachelor study programs re-accreditation at the Faculty of Economics and Management of the Czech University of Agriculture Prague, since the current study year the volume of contact teaching in full-time study was reduced. In particular, the exercises of most subjects were shortened by half. At the same time, the teachers of the course of Mathematical Methods in Economics II modified the course content to be not so much theoretical, but more interesting for students, and more practically focused. Before the implementation of these changes there were general fears that the lack of the contact teaching would make the study results in this course worse. However, we show that the students, who were taught according to this modified plan, reached significantly better results at the exam than the students a year before, who were taught with the original exercise extent.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 9th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education (ERIE 2012)

  • ISBN

    978-80-213-2289-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    287-293

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Science Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku