Analysis of the Use of the Mathematica Software in the Mathematics in Economics E-learning Course
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F12%3A86084367" target="_blank" >RIV/61989100:27510/12:86084367 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of the Use of the Mathematica Software in the Mathematics in Economics E-learning Course
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with description and empirical analysis of the use of the Mathematica software in the Mathematics in Economics e-learning course, which is taught in master's studies at the Faculty of Economics, VŠB - TU Ostrava. This paper is focused onsome teaching tools that were used by the author in above course to make a teaching process more efficient and the studying of selected parts of that compulsory course easier for the students. In this paper author especially stresses solutions of selected economic models using interactive applications written in Mathematica software. Since those teaching aids have been used in practice, practical experience provided both by the students and the teachers has been analysed by selected statistical methods.
Název v anglickém jazyce
Analysis of the Use of the Mathematica Software in the Mathematics in Economics E-learning Course
Popis výsledku anglicky
This paper deals with description and empirical analysis of the use of the Mathematica software in the Mathematics in Economics e-learning course, which is taught in master's studies at the Faculty of Economics, VŠB - TU Ostrava. This paper is focused onsome teaching tools that were used by the author in above course to make a teaching process more efficient and the studying of selected parts of that compulsory course easier for the students. In this paper author especially stresses solutions of selected economic models using interactive applications written in Mathematica software. Since those teaching aids have been used in practice, practical experience provided both by the students and the teachers has been analysed by selected statistical methods.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and Responsibility in Education 2012 : proceedings of the 9th international conference : 7th-8th June 2012, Prague, Czech Republic, EU
ISBN
978-80-213-2289-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
508-517
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
7. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000310175100055