Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of the Use of the Mathematica Software in the Mathematics in Economics E-learning Course

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F12%3A86084367" target="_blank" >RIV/61989100:27510/12:86084367 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of the Use of the Mathematica Software in the Mathematics in Economics E-learning Course

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with description and empirical analysis of the use of the Mathematica software in the Mathematics in Economics e-learning course, which is taught in master's studies at the Faculty of Economics, VŠB - TU Ostrava. This paper is focused onsome teaching tools that were used by the author in above course to make a teaching process more efficient and the studying of selected parts of that compulsory course easier for the students. In this paper author especially stresses solutions of selected economic models using interactive applications written in Mathematica software. Since those teaching aids have been used in practice, practical experience provided both by the students and the teachers has been analysed by selected statistical methods.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of the Use of the Mathematica Software in the Mathematics in Economics E-learning Course

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with description and empirical analysis of the use of the Mathematica software in the Mathematics in Economics e-learning course, which is taught in master's studies at the Faculty of Economics, VŠB - TU Ostrava. This paper is focused onsome teaching tools that were used by the author in above course to make a teaching process more efficient and the studying of selected parts of that compulsory course easier for the students. In this paper author especially stresses solutions of selected economic models using interactive applications written in Mathematica software. Since those teaching aids have been used in practice, practical experience provided both by the students and the teachers has been analysed by selected statistical methods.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2012 : proceedings of the 9th international conference : 7th-8th June 2012, Prague, Czech Republic, EU

  • ISBN

    978-80-213-2289-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    508-517

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000310175100055