Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

STUDY RESULTS DEVELOPMENT IN MATHEMATICAL METHODS IN ECONOMICS IN TWO YEARS FROM ACCREDITATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A60291" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:60291 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    STUDY RESULTS DEVELOPMENT IN MATHEMATICAL METHODS IN ECONOMICS IN TWO YEARS FROM ACCREDITATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Within a bachelor study programs re-accreditation at the Faculty of Economics and Management of the Czech University of Agriculture Prague, since the academic year 2011/12 the volume of contact teaching in full-time study was reduced. In particular, theexercises of most subjects were shortened by half. This paper is focused on the impact of these changes on study results in the course of Mathematical Methods in Economics II (MME II). Naturally, the teachers modified the content of the MME II course tobe less theoretical and more interesting for students. And actually, in the first year after the accreditation the study results became significantly better as discovered by Kučera, Kvasnička and Krejčí (2012). However, in the current academic year (i.e.the second year after the new accreditation) the study results get significantly worse. It might be caused by the occurrence of a higher number of poor students in the course, relevantly to the organizational aspects of the accreditation

  • Název v anglickém jazyce

    STUDY RESULTS DEVELOPMENT IN MATHEMATICAL METHODS IN ECONOMICS IN TWO YEARS FROM ACCREDITATION

  • Popis výsledku anglicky

    Within a bachelor study programs re-accreditation at the Faculty of Economics and Management of the Czech University of Agriculture Prague, since the academic year 2011/12 the volume of contact teaching in full-time study was reduced. In particular, theexercises of most subjects were shortened by half. This paper is focused on the impact of these changes on study results in the course of Mathematical Methods in Economics II (MME II). Naturally, the teachers modified the content of the MME II course tobe less theoretical and more interesting for students. And actually, in the first year after the accreditation the study results became significantly better as discovered by Kučera, Kvasnička and Krejčí (2012). However, in the current academic year (i.e.the second year after the new accreditation) the study results get significantly worse. It might be caused by the occurrence of a higher number of poor students in the course, relevantly to the organizational aspects of the accreditation

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 10th International Conference

  • ISBN

    978-80-213-2378-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    341-346

  • Název nakladatele

    CULS Prague

  • Místo vydání

    CULS Prague

  • Místo konání akce

    CULS Prague

  • Datum konání akce

    6. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku