Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

IPMA Standard Competences Structure in Project Management Teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A55483" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:55483 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41110/12:60064

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    IPMA Standard Competences Structure in Project Management Teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The authors of the paper endeavoured to find out the key competences in IPMA standard for educational approaches in project management. These key competences may be used as a basis for project management university courses. An incidence matrix was set up, containing relations between IPMA competences described in IPMA competence baseline. Further, discrete-time Markov chains were used to calculate the weights from the incidence matrix. The authors later considered the most important competences whose weight sum equalled 50 % of importance. The structure was then discussed in respect to technical, behavioural and contextual IPMA competences. The paper also found out that the structure corresponded to the certified level IPMA B (without such requirementsas experience etc.). At the end of the paper selected competences were compared with trends in project management towards an increasing importance of transferable and interpersonal skills.

  • Název v anglickém jazyce

    IPMA Standard Competences Structure in Project Management Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The authors of the paper endeavoured to find out the key competences in IPMA standard for educational approaches in project management. These key competences may be used as a basis for project management university courses. An incidence matrix was set up, containing relations between IPMA competences described in IPMA competence baseline. Further, discrete-time Markov chains were used to calculate the weights from the incidence matrix. The authors later considered the most important competences whose weight sum equalled 50 % of importance. The structure was then discussed in respect to technical, behavioural and contextual IPMA competences. The paper also found out that the structure corresponded to the certified level IPMA B (without such requirementsas experience etc.). At the end of the paper selected competences were compared with trends in project management towards an increasing importance of transferable and interpersonal skills.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 9th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2012

  • ISBN

    978-80-213-2289-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    17-26

  • Název nakladatele

    CULS Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku