Nedokonalé konkurence na trzích potravin
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A55489" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:55489 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nedokonalé konkurence na trzích potravin
Popis výsledku v původním jazyce
Nedokonalá konkurence představuje obecně situaci, kdy je na trhu alespoň jeden prodávající nebo kupující, který může ovlivnit tržní cenu. Při nedokonalé konkurenci na straně nabídky rozlišujeme tři typy tržních struktur (monopol, oligopol a monopolistickou konkurenci). Monografie se zabývá nedokonalou konkurencí na trhu potravin z hlediska chování zemědělských a potravinářských výrobců i prodejců a jejími dopady na tržní konkurenci v odvětví. Úvod každé kapitoly je zaměřen nejen na popis jednotlivých modelů nedokonale konkurenčních trhů v ekonomických teoriích, ale také obsahuje citace z děl významných ekonomů. Analytická část každé kapitoly je zaměřena na aplikaci teoretických modelů trhů na zemědělsko-potravinářskou vertikálu. Závěrečná část odpovídána otázku, zda firmy podnikající v odvětví zemědělských a potravinářských produktů jsou schopny díky své ekonomické síle určitým způsobem ovlivnit ceny potravin (ve vztahu k zemědělským dodavatelům i konečným spotřebitelům) s dopadem na
Název v anglickém jazyce
Imperfect competition on food markets
Popis výsledku anglicky
Imperfect competition is generally a situation where there is at least one seller or buyer on the market that may affect the price. Imperfect competition on the supply side has three types of market structures (monopoly, oligopoly and monopolistic competition). The monograph deals with imperfect competition on the food market in terms of the behaviour of agricultural and food producers and retailers, and its impact on market competition in the industry. The introduction of the each chapter is focused not only on the description of single models of imperfectly competitive markets in economic theories, but it also comprises quotations from the works of eminent economists. The analytical part of the each chapter is focused on the application of theoretical models of markets in terms of the agri-food vertical. The final part expresses whether companies doing business in agriculture and food industry are able to influence food prices (affecting the price level) or decisively influence the c
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-87197-61-5
Počet stran knihy
236
Název nakladatele
Alfa Nakladatelství, s. r. o.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—