Effectiveness of the Social Networks Educational Information Dissemination Usage
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A60360" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:60360 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effectiveness of the Social Networks Educational Information Dissemination Usage
Popis výsledku v původním jazyce
Internet technologies make information dissemination faster. Electronic media offer new means of communication, like social network sites. Unlike other communication ways, impact of information dissemination using such sites can be directly measured. Depending on the particular social network site, the measurements are either taken automatically or can be done using special tools and methods. Main goal of this paper is to describe the ways of efficiency measuring in social networks and to find out if user's interaction with the information source does have an impact on efficiency of information dissemination. Analysis primarily targets Facebook, but the paper also offers overview of two other measurable social networking sites - Twitter and Foursquare.
Název v anglickém jazyce
Effectiveness of the Social Networks Educational Information Dissemination Usage
Popis výsledku anglicky
Internet technologies make information dissemination faster. Electronic media offer new means of communication, like social network sites. Unlike other communication ways, impact of information dissemination using such sites can be directly measured. Depending on the particular social network site, the measurements are either taken automatically or can be done using special tools and methods. Main goal of this paper is to describe the ways of efficiency measuring in social networks and to find out if user's interaction with the information source does have an impact on efficiency of information dissemination. Analysis primarily targets Facebook, but the paper also offers overview of two other measurable social networking sites - Twitter and Foursquare.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 10th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2013
ISBN
978-80-213-2378-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
374-381
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague, Czech Republic
Datum konání akce
6. 6. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—