Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Media and other Channels of Communication in Municipality Environment - Case Study of Hradec Kralove Region

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F20%3A50016780" target="_blank" >RIV/62690094:18450/20:50016780 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1074/proceedings_2020_1-1.pdf" target="_blank" >https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1074/proceedings_2020_1-1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36689/uhk/hed/2020-01-086" target="_blank" >10.36689/uhk/hed/2020-01-086</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Media and other Channels of Communication in Municipality Environment - Case Study of Hradec Kralove Region

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the ways of municipality communication with their citizens through selected social networks and other channels. Communication via the social network can offer better service, better communication and faster response that are printed sources. The cities were selected in the Hradec Králové regionin the Czech Republic.Size of the cities is from 1,000 citizens to 5,000 and from 5,001 citizens to 10,000. Introduction and the second part deals with methods of communication and forms of how cities can get to the citizen and presents various social media. The main part of the article focus on the analysis of the websites and management of the social media that cities use and the other channels that the municipalities offer to the citizen for possible communication. It was found that smaller municipalities use social media less than the larger ones. Facebook is the most often used social media.Most of the cities use one social network. Web pages, newsletters and application are the next most often used channels for communication with citizens.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Media and other Channels of Communication in Municipality Environment - Case Study of Hradec Kralove Region

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the ways of municipality communication with their citizens through selected social networks and other channels. Communication via the social network can offer better service, better communication and faster response that are printed sources. The cities were selected in the Hradec Králové regionin the Czech Republic.Size of the cities is from 1,000 citizens to 5,000 and from 5,001 citizens to 10,000. Introduction and the second part deals with methods of communication and forms of how cities can get to the citizen and presents various social media. The main part of the article focus on the analysis of the websites and management of the social media that cities use and the other channels that the municipalities offer to the citizen for possible communication. It was found that smaller municipalities use social media less than the larger ones. Facebook is the most often used social media.Most of the cities use one social network. Web pages, newsletters and application are the next most often used channels for communication with citizens.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec economic days 2020/1

  • ISBN

    978-80-7435-776-3

  • ISSN

    2464-6059

  • e-ISSN

    2464-6067

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    761-769

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové, Czech Republic

  • Datum konání akce

    2. 4. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000568108700085