Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

STRESS, SELF-EFFICACY AND WELL-BEING OF THE UNIVERSITY STUDENTS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A60737" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:60737 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    STRESS, SELF-EFFICACY AND WELL-BEING OF THE UNIVERSITY STUDENTS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research is a follow-up to a previous study on the preferred stress coping strategies of students that ascertained rather unsettling result of surprisingly high number of negative strategies. This paper aims to investigate the levels of perceived self-efficacy and satisfaction with life (subjective well-being) in connection to stress coping strategies in a sample of university students. The data were collected on a sample of 387 respondents with the use of three standardized questionnaires: GeneralSelf-Efficacy Scale, The Satisfaction With Life Scale and The Stress Coping Style Questionnaire. The significance of the difference between the means of our sample and other relevant samples was tested via t-test. Correlation coefficient was computed for self-efficacy, well-being, positive coping strategies and negative coping strategies. The key findings of the study are that students in our sample perceive their general self-efficacy to be significantly heightened, while they are less

  • Název v anglickém jazyce

    STRESS, SELF-EFFICACY AND WELL-BEING OF THE UNIVERSITY STUDENTS

  • Popis výsledku anglicky

    This research is a follow-up to a previous study on the preferred stress coping strategies of students that ascertained rather unsettling result of surprisingly high number of negative strategies. This paper aims to investigate the levels of perceived self-efficacy and satisfaction with life (subjective well-being) in connection to stress coping strategies in a sample of university students. The data were collected on a sample of 387 respondents with the use of three standardized questionnaires: GeneralSelf-Efficacy Scale, The Satisfaction With Life Scale and The Stress Coping Style Questionnaire. The significance of the difference between the means of our sample and other relevant samples was tested via t-test. Correlation coefficient was computed for self-efficacy, well-being, positive coping strategies and negative coping strategies. The key findings of the study are that students in our sample perceive their general self-efficacy to be significantly heightened, while they are less

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    190-202

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus