Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

STRESS, SELF-EFFICACY AND WELL-BEING AMONG UNIVERSITY STUDENTS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A60523" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:60523 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    STRESS, SELF-EFFICACY AND WELL-BEING AMONG UNIVERSITY STUDENTS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper reports the results of follow-up research on stress coping strategies among university students, with a focus on general self-efficacy and its influence on coping with stress, as well as on the perceived well-being of the student population. The questionnaires on Self-efficacy ? General Self-efficacy Scale GSES (N=280) and on judgemental aspects of the Well-being ? Satisfaction With Life Scale SWLS (N=238) were completed by students of the Czech University of Life Sciences in Prague (N=438).The results were statistically compared (using the t-test) to the respective normative samples. Students from the CULS sample scored significantly higher on the scale of perceived self-efficacy than the group of students at the University of Economics inPrague (VSE); however, their satisfaction with life was lower than expected. Some other results of statistical analysis and their possible implications are discussed as well.

  • Název v anglickém jazyce

    STRESS, SELF-EFFICACY AND WELL-BEING AMONG UNIVERSITY STUDENTS

  • Popis výsledku anglicky

    This paper reports the results of follow-up research on stress coping strategies among university students, with a focus on general self-efficacy and its influence on coping with stress, as well as on the perceived well-being of the student population. The questionnaires on Self-efficacy ? General Self-efficacy Scale GSES (N=280) and on judgemental aspects of the Well-being ? Satisfaction With Life Scale SWLS (N=238) were completed by students of the Czech University of Life Sciences in Prague (N=438).The results were statistically compared (using the t-test) to the respective normative samples. Students from the CULS sample scored significantly higher on the scale of perceived self-efficacy than the group of students at the University of Economics inPrague (VSE); however, their satisfaction with life was lower than expected. Some other results of statistical analysis and their possible implications are discussed as well.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 10th International Conference

  • ISBN

    978-80-213-2378-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    226-232

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague, Czech Republic

  • Datum konání akce

    6. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku