Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

IS THERE A RELATIONSHIP BETWEEN SELF-EFFICACY, WELL-BEING AND BEHAVIOURAL MARKERS IN MANAGING STRESS AT UNIVERSITY STUDENTS?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A63814" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:63814 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    IS THERE A RELATIONSHIP BETWEEN SELF-EFFICACY, WELL-BEING AND BEHAVIOURAL MARKERS IN MANAGING STRESS AT UNIVERSITY STUDENTS?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper addresses the question of mutual relationship of the perceived self-efficacy, well-being and particular health-promoting behaviours in respondents ? students of the Faculty of Economics and Management of the Czech University of Life Sciences.A descriptive, correlational research design was conducted. The Czech version of the General Self-Efficacy Scale GSES, Czech version of the Satisfaction with Life Scale SWLS and Czech version of Stress Vulnerability Scale was administered to 211 undergraduate students from September to October 2013. Having tested normal distribution of each variable via Kolmogorov-Smirnov and Shapiro-Wilk test, our statistical analysis was based on the calculation of values of the nonparametric Spearman?s rank correlation coefficient. Results show significant correlations between all of examined variables. In terms of the examined variables, self-efficacy, behavioural markers connected to vulnerability to stress and well-being in particular appear to be

  • Název v anglickém jazyce

    IS THERE A RELATIONSHIP BETWEEN SELF-EFFICACY, WELL-BEING AND BEHAVIOURAL MARKERS IN MANAGING STRESS AT UNIVERSITY STUDENTS?

  • Popis výsledku anglicky

    This paper addresses the question of mutual relationship of the perceived self-efficacy, well-being and particular health-promoting behaviours in respondents ? students of the Faculty of Economics and Management of the Czech University of Life Sciences.A descriptive, correlational research design was conducted. The Czech version of the General Self-Efficacy Scale GSES, Czech version of the Satisfaction with Life Scale SWLS and Czech version of Stress Vulnerability Scale was administered to 211 undergraduate students from September to October 2013. Having tested normal distribution of each variable via Kolmogorov-Smirnov and Shapiro-Wilk test, our statistical analysis was based on the calculation of values of the nonparametric Spearman?s rank correlation coefficient. Results show significant correlations between all of examined variables. In terms of the examined variables, self-efficacy, behavioural markers connected to vulnerability to stress and well-being in particular appear to be

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    14-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus