Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of competencies in informatics at bachelor study programme freshmen

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A60961" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:60961 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of competencies in informatics at bachelor study programme freshmen

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Act No. 561/2004 Coll. for preschool, primary, secondary, higher professional and other education (Education Act) provides that since the year 2015 the third obligatory facultative exam will be added to two obligatory school-leaving exams (Czech languageand literature, and foreign language) at all types of secondary schools. The pupils will choose from three pairs of subjects ? mathematics, civil and humanitarian base, and information and communication technology. In assessment of the content of the newly designed educational curriculum at secondary schools, there was a question, whether there is a difference between knowledge of the subject Informatics among students of gymnasiums and students from other secondary schools. There were 192 first-year students of the bachelor study programme Economics and Management that were tested with ten tasks in informatics within the secondary level curriculum. Two hypotheses were tested: whether there are differences in test score results in info

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of competencies in informatics at bachelor study programme freshmen

  • Popis výsledku anglicky

    Act No. 561/2004 Coll. for preschool, primary, secondary, higher professional and other education (Education Act) provides that since the year 2015 the third obligatory facultative exam will be added to two obligatory school-leaving exams (Czech languageand literature, and foreign language) at all types of secondary schools. The pupils will choose from three pairs of subjects ? mathematics, civil and humanitarian base, and information and communication technology. In assessment of the content of the newly designed educational curriculum at secondary schools, there was a question, whether there is a difference between knowledge of the subject Informatics among students of gymnasiums and students from other secondary schools. There were 192 first-year students of the bachelor study programme Economics and Management that were tested with ten tasks in informatics within the secondary level curriculum. Two hypotheses were tested: whether there are differences in test score results in info

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 10th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2013

  • ISBN

    9788021323780

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    469-474

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague, Czech Republic

  • Datum konání akce

    6. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku