Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ANALYSIS OF EXAM RESULTS OF THE SUBJECT ?APPLIED MATHEMATICS FOR IT?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A66137" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:66137 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ANALYSIS OF EXAM RESULTS OF THE SUBJECT ?APPLIED MATHEMATICS FOR IT?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper the exam results of the subject ?Applied Mathematics for Informatics? from the last 10 years have been analysed. The exam has two parts: written test and oral exam. The grades of the students of the subject Applied Mathematics for Informatics formerly Methods of Operation Research have been low for a long time. We want to know if this is due to the quality of the tests or due to reducing the number of hours of contact teaching or due to the mathematical character of the subject and to theunpopularity of such kind of subjects or some other factors, for instance. Based on the bad results, students have also initiated a change in the scoring system. This article builds on our paper at the conference ERIE 2013. The main goals of this paper are to find out if the grades have had the tendency to decline during the years and to evaluate the validity, reliability, difficulty, and discrimination power of the tests.

  • Název v anglickém jazyce

    ANALYSIS OF EXAM RESULTS OF THE SUBJECT ?APPLIED MATHEMATICS FOR IT?

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper the exam results of the subject ?Applied Mathematics for Informatics? from the last 10 years have been analysed. The exam has two parts: written test and oral exam. The grades of the students of the subject Applied Mathematics for Informatics formerly Methods of Operation Research have been low for a long time. We want to know if this is due to the quality of the tests or due to reducing the number of hours of contact teaching or due to the mathematical character of the subject and to theunpopularity of such kind of subjects or some other factors, for instance. Based on the bad results, students have also initiated a change in the scoring system. This article builds on our paper at the conference ERIE 2013. The main goals of this paper are to find out if the grades have had the tendency to decline during the years and to evaluate the validity, reliability, difficulty, and discrimination power of the tests.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    59-65

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus