Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EQUAL OPPORTUNITIES CREATION FOR UNIVERSITY STUDENTS WITH SPECIAL NEEDS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A61437" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:61437 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    EQUAL OPPORTUNITIES CREATION FOR UNIVERSITY STUDENTS WITH SPECIAL NEEDS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is assessing current situation of the Faculty of Economics and Management Czech University of Life Sciences in Prague (FEM CULS) students as regards their special study needs. It is aimed, in particular, at the group of students having specificlearning disabilities. The data source comes from the data by the Advisory Centre for students with special needs, and from a questionnaire survey. These offer a unique data basis for statistical analyses following. It has been found that, even in spiteof the student´s age, the learning problems from childhood last on, in some cases, and that there is a number of students in a need of support for the study of theirs, in the shape of an adjustment of the outer study conditions with assistance by the teacher. Results of the analysis have been re-calculated, using statistical methods, to cover the entire population of FEM CULS students, and a preliminary estimate of the number of the Faculty students has been obtained, being in the need

  • Název v anglickém jazyce

    EQUAL OPPORTUNITIES CREATION FOR UNIVERSITY STUDENTS WITH SPECIAL NEEDS

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is assessing current situation of the Faculty of Economics and Management Czech University of Life Sciences in Prague (FEM CULS) students as regards their special study needs. It is aimed, in particular, at the group of students having specificlearning disabilities. The data source comes from the data by the Advisory Centre for students with special needs, and from a questionnaire survey. These offer a unique data basis for statistical analyses following. It has been found that, even in spiteof the student´s age, the learning problems from childhood last on, in some cases, and that there is a number of students in a need of support for the study of theirs, in the shape of an adjustment of the outer study conditions with assistance by the teacher. Results of the analysis have been re-calculated, using statistical methods, to cover the entire population of FEM CULS students, and a preliminary estimate of the number of the Faculty students has been obtained, being in the need

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 10th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2013

  • ISBN

    978-80-213-2378-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    516-523

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague, Czech Republic

  • Datum konání akce

    6. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku