Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Knowledge or degree? ? Insight of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A61571" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:61571 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Knowledge or degree? ? Insight of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with selected problems of tertiary education in the Czech Republic. The authors believe that there is no link between the supply of graduates and the demand for these graduates by employers in the Czech Republic. They also believe the current trend is for an increase in the number of students, resulting in a corresponding permanent reduction in quality in terms of the appropriateness of knowledge and skills for the labour market. Although attention is being paid to the quality of teaching at universities, less attention is being given to the students? own motivation to study. There are also problems associated with State policies in education, financing of universities, etc. In this context, the authors? focus is on a description and analysis of these, and other associated problems, and this paper is an attempt to identify the reasons for these and the answers to some of the questions which arise. This general analysis is supplemented by an analysis of study results to

  • Název v anglickém jazyce

    Knowledge or degree? ? Insight of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with selected problems of tertiary education in the Czech Republic. The authors believe that there is no link between the supply of graduates and the demand for these graduates by employers in the Czech Republic. They also believe the current trend is for an increase in the number of students, resulting in a corresponding permanent reduction in quality in terms of the appropriateness of knowledge and skills for the labour market. Although attention is being paid to the quality of teaching at universities, less attention is being given to the students? own motivation to study. There are also problems associated with State policies in education, financing of universities, etc. In this context, the authors? focus is on a description and analysis of these, and other associated problems, and this paper is an attempt to identify the reasons for these and the answers to some of the questions which arise. This general analysis is supplemented by an analysis of study results to

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    5th World Conference on Educational Sciences, Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    3135-3141

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    N

  • Místo konání akce

    Sapienza University of Rome, Italy

  • Datum konání akce

    5. 2. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku