Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Calculation Scheme for Measuring the Efficiency of Knowledge Texts for Vocational Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A63142" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:63142 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Calculation Scheme for Measuring the Efficiency of Knowledge Texts for Vocational Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    nnovative tools developed in education should be in line with the economic reality. The innovations of disadvantageous cost- to-benefits ratio could be interesting, but not sustainable in use for a long time. The paper provides a calculation scheme to measuring the efficiency of investments into such an innovation in education - knowledge texts. As other authors focus on the learning outcomes reached through the texts or time savings in a learning process, we are dealing with knowledge texts from the viewpoint of economic efficiency. General calculation scheme as well as the case study on its application is provided in the paper.

  • Název v anglickém jazyce

    A Calculation Scheme for Measuring the Efficiency of Knowledge Texts for Vocational Education

  • Popis výsledku anglicky

    nnovative tools developed in education should be in line with the economic reality. The innovations of disadvantageous cost- to-benefits ratio could be interesting, but not sustainable in use for a long time. The paper provides a calculation scheme to measuring the efficiency of investments into such an innovation in education - knowledge texts. As other authors focus on the learning outcomes reached through the texts or time savings in a learning process, we are dealing with knowledge texts from the viewpoint of economic efficiency. General calculation scheme as well as the case study on its application is provided in the paper.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    N

  • Číslo periodika v rámci svazku

    106

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    10-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus