A Calculation Scheme for Measuring the Efficiency of Knowledge Texts for Vocational Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A63142" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:63142 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Calculation Scheme for Measuring the Efficiency of Knowledge Texts for Vocational Education
Popis výsledku v původním jazyce
nnovative tools developed in education should be in line with the economic reality. The innovations of disadvantageous cost- to-benefits ratio could be interesting, but not sustainable in use for a long time. The paper provides a calculation scheme to measuring the efficiency of investments into such an innovation in education - knowledge texts. As other authors focus on the learning outcomes reached through the texts or time savings in a learning process, we are dealing with knowledge texts from the viewpoint of economic efficiency. General calculation scheme as well as the case study on its application is provided in the paper.
Název v anglickém jazyce
A Calculation Scheme for Measuring the Efficiency of Knowledge Texts for Vocational Education
Popis výsledku anglicky
nnovative tools developed in education should be in line with the economic reality. The innovations of disadvantageous cost- to-benefits ratio could be interesting, but not sustainable in use for a long time. The paper provides a calculation scheme to measuring the efficiency of investments into such an innovation in education - knowledge texts. As other authors focus on the learning outcomes reached through the texts or time savings in a learning process, we are dealing with knowledge texts from the viewpoint of economic efficiency. General calculation scheme as well as the case study on its application is provided in the paper.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Svazek periodika
N
Číslo periodika v rámci svazku
106
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
10-19
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—