Celoživotní vzdělávání učitelů a ředitelů cvičných škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A63375" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:63375 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60460709:41600/13:63375
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Celoživotní vzdělávání učitelů a ředitelů cvičných škol
Popis výsledku v původním jazyce
Problematika celoživotního vzdělávání a celoživotního učení je zkoumána se zaměřením na oblast mimořádně specifickou a důležitou, a to ve světle fungování cvičných škol pro pedagogickou praxi. Autoři analyzují situaci na více než 30 středních odborných školách a učilištích, které jsou smluvními zařízeními vysokoškolského pracoviště, jež se dlouhodobě zabývá přípravou učitelů odborných předmětů a učitelů praktického vyučování. Výzkumné šetření, které se uskutečnilo v květnu a červnu 2013, bylo zaměřeno mimo jiné na problematiku podmínek dalšího vzdělávání ředitelů škol i ostatních pedagogických pracovníků. Dotýká se také prvních postřehů a názorů pedagogické veřejnosti na předpokládané zavádění kariérního řádu učitelů. Samostatnou dílčí, i když také velmi diskutovanou otázkou, je slučování škol ? jak se projevuje na subjektech, kde k fúzi již došlo, či tam, kde se tento akt teprve očekává, či těch, kde nebude pravděpodobně realizován. Analyzovány jsou pozitivní stránky těchto změn stejn
Název v anglickém jazyce
Lifelong Education of Teachers and Head Masters of Training Schools
Popis výsledku anglicky
The problems of lifelong education and lifelong learning are the object of the paper focusing on specific and important sphere ? functioning of training schools for pedagogical practice. The authors analyze the situation at more than 30 secondary vocational schools which are contractual organizations of the Institute of Education and Communication that has dealt with training of teachers of vocational subjects and teachers of practical teaching for decades. The research was carried out in May and June 2013. It focused on problems of conditions of further education of head masters and other teachers. It is also concerned with perceptions and opinions of teaching stuff on expected implementation of career rules for teachers. A merge of schools is partialbut frequently discussed question ? how it demonstrates at schools that were already merged, or where is this act expected or where it will not be applied. The pros and cons of these changes are analyzed. The research is based on concret
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Celoživotní učení v podmínkách středních a vysokých škol
ISBN
978-80-7375-917-9
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
236-245
Počet stran knihy
314
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—