Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Responsibility in the Purchase of Consumer Goods in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A63683" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:63683 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Responsibility in the Purchase of Consumer Goods in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with the issue of ethical shopping. This concept can be understood as so called negative or positive approach to purchasing The essence of a negative attitude to final purchasing decision is a moral boycott of unethical products. Consumers who want to implement a positive socially responsible shopping, do actively seek ethical products in the manufacture of which the abuse of employees, cruelty to animals or environmental destruction were avoided. There is a number of issues that affect the ours. Among the most important are global warming, environmental pollution, loss of animal and plant species. This is of course reflected in the global economic environment. The tendency of these influences is high and during the time even more intensive. On one side there is the corporate social responsibility in terms of ethical production. It's also the noninfringement of basic principles of sustainable development, on the other hand, it is important not to neglect social respo

  • Název v anglickém jazyce

    Social Responsibility in the Purchase of Consumer Goods in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the issue of ethical shopping. This concept can be understood as so called negative or positive approach to purchasing The essence of a negative attitude to final purchasing decision is a moral boycott of unethical products. Consumers who want to implement a positive socially responsible shopping, do actively seek ethical products in the manufacture of which the abuse of employees, cruelty to animals or environmental destruction were avoided. There is a number of issues that affect the ours. Among the most important are global warming, environmental pollution, loss of animal and plant species. This is of course reflected in the global economic environment. The tendency of these influences is high and during the time even more intensive. On one side there is the corporate social responsibility in terms of ethical production. It's also the noninfringement of basic principles of sustainable development, on the other hand, it is important not to neglect social respo

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AGRARIAN PERSPECTIVES - DEVELOPMENT TRENDS IN AGRIBUSINESS

  • ISBN

    978-80-213-2419-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    369-380

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    17. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000338040300034