Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Preliminary Study of Students´ Retention in the Czech Republic: Institutional Point of view

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A66691" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:66691 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Preliminary Study of Students´ Retention in the Czech Republic: Institutional Point of view

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the students retention in higher education and its aim is to confirm the practicability of the general retention calculation´s formula for the U.S. in the context of the Czech higher education. In the beginning we shortly explain thebasic terms, the importance of students´ retention measurement at institutions of higher education in general, and we describe some of the approaches used in the U.S. institutions. At the other part of paper we use the method of scenarios and we evaluate the differences between U.S. and Czech context of higher education based on students´ scenarios. To meet the aim of the paper we use the methods of the content analysis, method of scenario, analysis and synthesis, basic deduction method, and interview.

  • Název v anglickém jazyce

    Preliminary Study of Students´ Retention in the Czech Republic: Institutional Point of view

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the students retention in higher education and its aim is to confirm the practicability of the general retention calculation´s formula for the U.S. in the context of the Czech higher education. In the beginning we shortly explain thebasic terms, the importance of students´ retention measurement at institutions of higher education in general, and we describe some of the approaches used in the U.S. institutions. At the other part of paper we use the method of scenarios and we evaluate the differences between U.S. and Czech context of higher education based on students´ scenarios. To meet the aim of the paper we use the methods of the content analysis, method of scenario, analysis and synthesis, basic deduction method, and interview.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    10th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education 2013

  • ISBN

    978-80-213-2378-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    276-283

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    6. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000327802000036