Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CSR a dostupnost potravin pro celiaky v maloobchodu ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A66792" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:66792 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    CSR a dostupnost potravin pro celiaky v maloobchodu ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Chování a společenská odpovědnost maloobchodních provozních jednotek jako tržních subjektů vůči konečnému spotřebiteli by mělo být prioritou jejich podnikatelské činnosti, protože konečný spotřebitel produkty a služby firem spotřebovává a tím vytváří podmínky pro další reprodukční proces firmy. Být společensky odpovědnou firmou znamená chovat se eticky vůči svému okolí, ke kterému patří i spotřebitelé se zvláštními požadavky na stravování pro udržení kvality života. Příkladem je skupina spotřebitelů s nesnášenlivostí lepku. Konvenční potraviny vyrobené z obilí obsahující lepek nejsou vhodné pro spotřebitele s chronickým onemocněním sliznice tenkého střeva; tito spotřebitelé jsou přecitlivělí na přítomnost lepku v potravinách. Pro osoby s nesnášenlivostí lepku (celiakie, alergie na lepek nebo Duhringova dermatitida), lepek představuje celoživotní gastronomický problém-onemocnění, které je v současné době nevyléčitelné a je dokonce generačně geneticky přenosné. Z tohoto důvodu musí spotř

  • Název v anglickém jazyce

    CSR and Availability of Food for Celiacs in Retail Trade CR

  • Popis výsledku anglicky

    Behavior and social responsibility retail operating units as market operators towards the final consumer should be a priority for their business, because the final consumer products and services companies consumes and creates conditions for further reproduction process of the company. Being a socially responsible company means to behave ethically towards their surroundings, to which also belongs the consumers with specific requirements regarding the quality of their lives. An example is a group of consumers with gluten intolerance. Conventional foods made from grains contain gluten and therefore they are not suitable for the consumers with chronic disease mucosa of the small intestine, who are hypersensitive to the presence of gluten in foods. For a person with gluten intolerance (celiac disease, allergy to gluten and During dermatitis) it represents a lifetime gastronomic problem, a disease that is currently incurable and it is even genetically transmitted to future generations. There

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Agrarian Perspectives - Proceedings of the 22th Scientific Conference: Development trends in agribussiness

  • ISBN

    978-80-213-2419-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    349-360

  • Název nakladatele

    CULS Prague, Faculty of Economics and Management

  • Místo vydání

    Prague, CR

  • Místo konání akce

    Czech University of Life Sciences Prague, CR

  • Datum konání akce

    17. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000338040300032