Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CUSTOMER-CONSUMER AND RESPONSIBILITY OF FIRMS IN THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A67078" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:67078 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CUSTOMER-CONSUMER AND RESPONSIBILITY OF FIRMS IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social responsibility of firms that enter into relations with the customer in the period globalization of the world economy, including globalization of the social processes, and accompanied consequences by the economic crisis, it is irreplaceable and isthe external manifestation of political culture in the country. In particular, if the customers are e.g. handicapped a disease or age and their economic and social status is complicated. The contribution deals with two groups of customers - consumers with diabetes mellitus and the seniors and their quality of life. The findings presented to in the Article also emerged from the project solution in the IGA PEF CZU in Prague 201111210060. "Developments of food consumer basket for consumers with disorder diabetes mellitus"

  • Název v anglickém jazyce

    CUSTOMER-CONSUMER AND RESPONSIBILITY OF FIRMS IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    Social responsibility of firms that enter into relations with the customer in the period globalization of the world economy, including globalization of the social processes, and accompanied consequences by the economic crisis, it is irreplaceable and isthe external manifestation of political culture in the country. In particular, if the customers are e.g. handicapped a disease or age and their economic and social status is complicated. The contribution deals with two groups of customers - consumers with diabetes mellitus and the seniors and their quality of life. The findings presented to in the Article also emerged from the project solution in the IGA PEF CZU in Prague 201111210060. "Developments of food consumer basket for consumers with disorder diabetes mellitus"

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MEZINARODNI VEDECKA KONFERENCE: HRADECKE EKONOMICKE DNY 2013 - EKONOMICKY ROZVOJ A MANAGEMENT REGIONU, DIL II

  • ISBN

    978-80-7435-250-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    137-144

  • Název nakladatele

    GAUDEAMUS, UNIV HRADEC KRALOVE, ROKITANSKEHO 62, HRADEC KRALOVE, 500 03, CZECH REPUBLIC

  • Místo vydání

    Hradec Kralove, CZECH REPUBLIC

  • Místo konání akce

    Hradec Kralove, CZECH REPUBLIC

  • Datum konání akce

    19. 2. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000349058400021