Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Responsibility of the Teachers for Value Orientation of the Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A63886" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:63886 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Responsibility of the Teachers for Value Orientation of the Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to assess the value orientation of the students with stress on the teachers? responsibility for its formulation. We acknowledge the teachers? role as one of the important persons influencing the values formulation process. In primary research, there were 82 students and 14 teachers questioned. The value ranking differs between teachers and students, although the correlation is strong implying an important role of teachers in value formulation process. However, teachers perceive their influence more important than students. Regarding the way by which can teachers contribute to the value formulation process, the highest impact has according to the students ?the way of subject explanation? and according to the teachers ?own example?. Most of the teachers admit that they try to influence the students? value orientation in a positive way to the high extent.

  • Název v anglickém jazyce

    The Responsibility of the Teachers for Value Orientation of the Students

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to assess the value orientation of the students with stress on the teachers? responsibility for its formulation. We acknowledge the teachers? role as one of the important persons influencing the values formulation process. In primary research, there were 82 students and 14 teachers questioned. The value ranking differs between teachers and students, although the correlation is strong implying an important role of teachers in value formulation process. However, teachers perceive their influence more important than students. Regarding the way by which can teachers contribute to the value formulation process, the highest impact has according to the students ?the way of subject explanation? and according to the teachers ?own example?. Most of the teachers admit that they try to influence the students? value orientation in a positive way to the high extent.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2014

  • ISBN

    978-80-213-2468-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    563-570

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku