Teacher´s role and students´role in English for specific purposes in e-learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A74527" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:74527 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.18355/XL.2017.10.02.06" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.18355/XL.2017.10.02.06</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18355/XL.2017.10.02.06" target="_blank" >10.18355/XL.2017.10.02.06</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teacher´s role and students´role in English for specific purposes in e-learning
Popis výsledku v původním jazyce
The paper investigates research into the ESP teachers role in relation to different teaching methods and students role in elearning within the Moodle LMS. The number of definitions to elearning, multiple terms and concepts, which focus on technological aspects and educational process of learning, and reflect authors cultural, educational and institutional backgrounds were reviewed. In the current technology driven environment, the role of the ESP elearning teacher (tutor) is multidimensional and challenging, as there is a great demand for new tools and learner centered learning approaches. The utilisation of computers will influence the way how teachers teach and students learn, and it will be up to the teachers to make use of the Internet in ways that match the pedagogical goals.
Název v anglickém jazyce
Teacher´s role and students´role in English for specific purposes in e-learning
Popis výsledku anglicky
The paper investigates research into the ESP teachers role in relation to different teaching methods and students role in elearning within the Moodle LMS. The number of definitions to elearning, multiple terms and concepts, which focus on technological aspects and educational process of learning, and reflect authors cultural, educational and institutional backgrounds were reviewed. In the current technology driven environment, the role of the ESP elearning teacher (tutor) is multidimensional and challenging, as there is a great demand for new tools and learner centered learning approaches. The utilisation of computers will influence the way how teachers teach and students learn, and it will be up to the teachers to make use of the Internet in ways that match the pedagogical goals.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
XLinguae Journal
ISSN
1337-8384
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
63-77
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85019439798