Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher´s role and students´role in English for specific purposes in e-learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A74527" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:74527 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.18355/XL.2017.10.02.06" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.18355/XL.2017.10.02.06</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18355/XL.2017.10.02.06" target="_blank" >10.18355/XL.2017.10.02.06</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teacher´s role and students´role in English for specific purposes in e-learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper investigates research into the ESP teachers role in relation to different teaching methods and students role in elearning within the Moodle LMS. The number of definitions to elearning, multiple terms and concepts, which focus on technological aspects and educational process of learning, and reflect authors cultural, educational and institutional backgrounds were reviewed. In the current technology driven environment, the role of the ESP elearning teacher (tutor) is multidimensional and challenging, as there is a great demand for new tools and learner centered learning approaches. The utilisation of computers will influence the way how teachers teach and students learn, and it will be up to the teachers to make use of the Internet in ways that match the pedagogical goals.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher´s role and students´role in English for specific purposes in e-learning

  • Popis výsledku anglicky

    The paper investigates research into the ESP teachers role in relation to different teaching methods and students role in elearning within the Moodle LMS. The number of definitions to elearning, multiple terms and concepts, which focus on technological aspects and educational process of learning, and reflect authors cultural, educational and institutional backgrounds were reviewed. In the current technology driven environment, the role of the ESP elearning teacher (tutor) is multidimensional and challenging, as there is a great demand for new tools and learner centered learning approaches. The utilisation of computers will influence the way how teachers teach and students learn, and it will be up to the teachers to make use of the Internet in ways that match the pedagogical goals.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    XLinguae Journal

  • ISSN

    1337-8384

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    63-77

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85019439798