Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of Blended Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50004566" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50004566 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.044" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.044</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.044" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2016.02.044</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of Blended Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Blended learning is developing rapidly in academic as in firm area. It is one of contemporary trends of education. Foreign language teaching by means of eLearning is often following through more slowly than eLearning used in technical or science subjects. In foreign language teaching, therefore a new method was applying gradually. The method seemed to be more suitable. It was blended learning, that is a combination of the contact teaching with a teacher and of a self-contained preparation using on-line education. We mustńt forget that the teacher's role is very significant throughout the study of a foreign language and so is the role of conversation. Success of Blended learning depends not only on the quality of the course and the virtual environment but also on the grade to which the students are prepared to work in their virtual study environment. It also depends on their ability to make themselves organized in a given background and use all the tools offered by the LMS. Of course, an effective use of the ICT in eLearning is influenced to a large extend by a responsible studentś attitude to the work on a given task.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of Blended Learning

  • Popis výsledku anglicky

    Blended learning is developing rapidly in academic as in firm area. It is one of contemporary trends of education. Foreign language teaching by means of eLearning is often following through more slowly than eLearning used in technical or science subjects. In foreign language teaching, therefore a new method was applying gradually. The method seemed to be more suitable. It was blended learning, that is a combination of the contact teaching with a teacher and of a self-contained preparation using on-line education. We mustńt forget that the teacher's role is very significant throughout the study of a foreign language and so is the role of conversation. Success of Blended learning depends not only on the quality of the course and the virtual environment but also on the grade to which the students are prepared to work in their virtual study environment. It also depends on their ability to make themselves organized in a given background and use all the tools offered by the LMS. Of course, an effective use of the ICT in eLearning is influenced to a large extend by a responsible studentś attitude to the work on a given task.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    551-557

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Istanbul

  • Datum konání akce

    13. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000387478700067