Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On Improving the Experiment Methodology in Pedagogical Research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A64859" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:64859 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On Improving the Experiment Methodology in Pedagogical Research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Abstract The paper shows how the methodology for a pedagogical experiment can be improved through including the pre-research stage. If the experiment has the form of a test procedure, an improvement of methodology can be achieved using for example the methods of statistical and didactic analysis of tests which are traditionally used in other areas, i.e. measuring the learning outcomes. In particular, we deal with measuring the impact of different text styles of educational texts on the rate of knowledgetransfer. For this purpose we are using the methods of statistical and didactic analysis. Statistical methods allow us to determine working hypotheses on statistical significance of differences in didactic characteristics of tests used for measuring thelearning outcomes. The working hypotheses, whose validity have not been rejected, show us the weak points of the experiment and allow us to improve it before the experiment has been run in the full scale.

  • Název v anglickém jazyce

    On Improving the Experiment Methodology in Pedagogical Research

  • Popis výsledku anglicky

    Abstract The paper shows how the methodology for a pedagogical experiment can be improved through including the pre-research stage. If the experiment has the form of a test procedure, an improvement of methodology can be achieved using for example the methods of statistical and didactic analysis of tests which are traditionally used in other areas, i.e. measuring the learning outcomes. In particular, we deal with measuring the impact of different text styles of educational texts on the rate of knowledgetransfer. For this purpose we are using the methods of statistical and didactic analysis. Statistical methods allow us to determine working hypotheses on statistical significance of differences in didactic characteristics of tests used for measuring thelearning outcomes. The working hypotheses, whose validity have not been rejected, show us the weak points of the experiment and allow us to improve it before the experiment has been run in the full scale.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Education Studies

  • ISSN

    1913-9020

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    84-98

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus