On Improving the Experiment Methodology in Pedagogical Research
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A64859" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:64859 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On Improving the Experiment Methodology in Pedagogical Research
Popis výsledku v původním jazyce
Abstract The paper shows how the methodology for a pedagogical experiment can be improved through including the pre-research stage. If the experiment has the form of a test procedure, an improvement of methodology can be achieved using for example the methods of statistical and didactic analysis of tests which are traditionally used in other areas, i.e. measuring the learning outcomes. In particular, we deal with measuring the impact of different text styles of educational texts on the rate of knowledgetransfer. For this purpose we are using the methods of statistical and didactic analysis. Statistical methods allow us to determine working hypotheses on statistical significance of differences in didactic characteristics of tests used for measuring thelearning outcomes. The working hypotheses, whose validity have not been rejected, show us the weak points of the experiment and allow us to improve it before the experiment has been run in the full scale.
Název v anglickém jazyce
On Improving the Experiment Methodology in Pedagogical Research
Popis výsledku anglicky
Abstract The paper shows how the methodology for a pedagogical experiment can be improved through including the pre-research stage. If the experiment has the form of a test procedure, an improvement of methodology can be achieved using for example the methods of statistical and didactic analysis of tests which are traditionally used in other areas, i.e. measuring the learning outcomes. In particular, we deal with measuring the impact of different text styles of educational texts on the rate of knowledgetransfer. For this purpose we are using the methods of statistical and didactic analysis. Statistical methods allow us to determine working hypotheses on statistical significance of differences in didactic characteristics of tests used for measuring thelearning outcomes. The working hypotheses, whose validity have not been rejected, show us the weak points of the experiment and allow us to improve it before the experiment has been run in the full scale.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Education Studies
ISSN
1913-9020
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
84-98
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—