Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Appropriate tools of Marketing Information System for Citrus Crop in the Lattakia Region, R. A. SYRIA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A65465" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:65465 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41340/14:65465

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Appropriate tools of Marketing Information System for Citrus Crop in the Lattakia Region, R. A. SYRIA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Citrus production represents the only livelihood source for many families in Lattakia region. Citrus farmers are not informed about expected prices. This information is crucial to make business decisions. For the farmers is necessary to take into accountthe spatial and temporal arbitrage of citrus harvest and storage, which may improve citrus farmer?s position in marketing chain and reduce the influence of intermediaries. The aim of the paper is to verify using of SARIMA models as a tool of Agricultural Marketing Information System for citrus price forecasting in Lattakia region, R. A. Syria. The SARIMA model were tested for citrus wholesale prices prediction at Lattakia market in the paper. SARIMA model was applied on the empirical data, obtained from the actual Marketing Information System in the Lattakia Region. Results showed that SARIMA model (2,1,0) (1,0,1) is suitable for seasonal prices prediction. This method is suitable to be part of AMIS. The data was processed in software

  • Název v anglickém jazyce

    Appropriate tools of Marketing Information System for Citrus Crop in the Lattakia Region, R. A. SYRIA

  • Popis výsledku anglicky

    Citrus production represents the only livelihood source for many families in Lattakia region. Citrus farmers are not informed about expected prices. This information is crucial to make business decisions. For the farmers is necessary to take into accountthe spatial and temporal arbitrage of citrus harvest and storage, which may improve citrus farmer?s position in marketing chain and reduce the influence of intermediaries. The aim of the paper is to verify using of SARIMA models as a tool of Agricultural Marketing Information System for citrus price forecasting in Lattakia region, R. A. Syria. The SARIMA model were tested for citrus wholesale prices prediction at Lattakia market in the paper. SARIMA model was applied on the empirical data, obtained from the actual Marketing Information System in the Lattakia Region. Results showed that SARIMA model (2,1,0) (1,0,1) is suitable for seasonal prices prediction. This method is suitable to be part of AMIS. The data was processed in software

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AGRIS on-line Papers in Economics and Informatics

  • ISSN

    1804-1930

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    69-78

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus