Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spatial and temporal arbitrage by citrus farmers depending on Market Information System in Lattakia region, R. A. SYRIA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41340%2F16%3A71994" target="_blank" >RIV/60460709:41340/16:71994 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Spatial and temporal arbitrage by citrus farmers depending on Market Information System in Lattakia region, R. A. SYRIA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper studies the impact of a market information system on the marketing decisions of citrus farmers in the Lattakia region. Agriculture there is focused largely on the production of citruses, which have for many years provided more substantial incomes for farmers than other crops. Prompt and accurate market information is one of the key elements in enhancing the incomes of citrus farmers, since it can help them negotiate with traders and move produce profitably from a surplus market to a deficit market. Two groups of 100 farmers were selected randomly in the pilot areas in the Lattakia region: in the Informed group farmers received information concerning the citrus price trends, supply and demand, market conditions and production management (actual and predicted) on a regular basis from the extension offices in the region in the course of 12 months, as opposed to the Non-Informed group, who did not receive any information. Farmers in each group were asked to fill in an application form during on

  • Název v anglickém jazyce

    Spatial and temporal arbitrage by citrus farmers depending on Market Information System in Lattakia region, R. A. SYRIA

  • Popis výsledku anglicky

    The paper studies the impact of a market information system on the marketing decisions of citrus farmers in the Lattakia region. Agriculture there is focused largely on the production of citruses, which have for many years provided more substantial incomes for farmers than other crops. Prompt and accurate market information is one of the key elements in enhancing the incomes of citrus farmers, since it can help them negotiate with traders and move produce profitably from a surplus market to a deficit market. Two groups of 100 farmers were selected randomly in the pilot areas in the Lattakia region: in the Informed group farmers received information concerning the citrus price trends, supply and demand, market conditions and production management (actual and predicted) on a regular basis from the extension offices in the region in the course of 12 months, as opposed to the Non-Informed group, who did not receive any information. Farmers in each group were asked to fill in an application form during on

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    15th International Scientific Conference ENGINEERING FOR RURAL DEVELOPMENT Proceedings, Volume 15

  • ISBN

  • ISSN

    1691-5976

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    284-290

  • Název nakladatele

    Latvia University of Agriculture

  • Místo vydání

    Jelgava

  • Místo konání akce

    Jelgava

  • Datum konání akce

    25. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku