Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Characteristics of citrus fruit price developments on the Latakia markets, the Syrian Arab Republic, as preconditions for a functional marketing information system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41340%2F14%3A65186" target="_blank" >RIV/60460709:41340/14:65186 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Characteristics of citrus fruit price developments on the Latakia markets, the Syrian Arab Republic, as preconditions for a functional marketing information system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study concerns the citrus markets in the Latakia region, the Syrian Arab Republic. Despite the high impact of citrus production on the livelihoods of more than 40,000 families in the region, there is a substantial lack of information on market prices, demand, supply, storage etc., involving producers and villages, wholesale markets and the retail sector in the Latakia region. Lack of suitable storage and sorting facilities, financial support and training also represent detrimental barriers for smallcitrus farmers. Local farmers cannot choose the right market at the right time and they face frequent fluctuations in citrus supply and demand, along with significant differences and volatility in prices across the four local markets represented in thisarticle. This is why an effective Marketing Information System should be created for the region: to eliminate information asymmetry for all stakeholders. Based on the surveys carried out in the period from January 2010 ? September 2012 a

  • Název v anglickém jazyce

    Characteristics of citrus fruit price developments on the Latakia markets, the Syrian Arab Republic, as preconditions for a functional marketing information system

  • Popis výsledku anglicky

    The study concerns the citrus markets in the Latakia region, the Syrian Arab Republic. Despite the high impact of citrus production on the livelihoods of more than 40,000 families in the region, there is a substantial lack of information on market prices, demand, supply, storage etc., involving producers and villages, wholesale markets and the retail sector in the Latakia region. Lack of suitable storage and sorting facilities, financial support and training also represent detrimental barriers for smallcitrus farmers. Local farmers cannot choose the right market at the right time and they face frequent fluctuations in citrus supply and demand, along with significant differences and volatility in prices across the four local markets represented in thisarticle. This is why an effective Marketing Information System should be created for the region: to eliminate information asymmetry for all stakeholders. Based on the surveys carried out in the period from January 2010 ? September 2012 a

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    13th International Scientific Conference. Engineering for rural development

  • ISBN

  • ISSN

    1691-5976

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    554-559

  • Název nakladatele

    Latvia University of Agriculture Faculty of Engineering

  • Místo vydání

    Jelgava, LATVIA

  • Místo konání akce

    Jelgava 2014

  • Datum konání akce

    29. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku