Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES E-LEARNING EXPERIMENTAL RESEARCH

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A65553" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:65553 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES E-LEARNING EXPERIMENTAL RESEARCH

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with English for Specific Purposes (ESP) e-learning experimental research conducted in the lessons of Business English in winter term of academic year 2012/13. Online study support for Business English is a 14 module course in the MoodleLearning Management System (LMS) which is used for study purposes on the B1 level of the Common European Framework of References for Languages. The research sample is represented by 107 students enrolled into the optional subject of Business English. Atthe beginning of the course the students wrote the pre-test and at the end the post-test. The students of experimental group were statistically significantly better in listening comprehension, they had exactly the same results in translation and writingas the control group, and very slightly worse results in vocabulary and reading comprehension than the control group, but not statistically significant. Nevertheless, the total results in post-tests were equal, there were not any statisti

  • Název v anglickém jazyce

    ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES E-LEARNING EXPERIMENTAL RESEARCH

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with English for Specific Purposes (ESP) e-learning experimental research conducted in the lessons of Business English in winter term of academic year 2012/13. Online study support for Business English is a 14 module course in the MoodleLearning Management System (LMS) which is used for study purposes on the B1 level of the Common European Framework of References for Languages. The research sample is represented by 107 students enrolled into the optional subject of Business English. Atthe beginning of the course the students wrote the pre-test and at the end the post-test. The students of experimental group were statistically significantly better in listening comprehension, they had exactly the same results in translation and writingas the control group, and very slightly worse results in vocabulary and reading comprehension than the control group, but not statistically significant. Nevertheless, the total results in post-tests were equal, there were not any statisti

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    80-86

  • Kód UT WoS článku

    -

  • EID výsledku v databázi Scopus