Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Tacit Knowledge: Can Artificial Inteligence Help?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A66116" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:66116 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Teaching Tacit Knowledge: Can Artificial Inteligence Help?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the paper we first examine students´ ability to use tacit knowledge. We conducted the experiment to test whether the students are able to transfer and use tacit knowledge they obtained in the basic course of Strategic management. As tacit knowledge isdifficult to transfer to another person we used course design with several experiential techniques to increase the students´ abilities in the field of Strategic management. For the evaluation experiment we chose to play a board game ?Power Grid?, wherewe tested whether the students were able to use knowledge they had been taught in the basic course. As the result we found out low students´ ability to use tacit knowledge even despite the fact that in the basic course where they obtained the knowledge we used experiential techniques which force students to acquire a skill and therefore, according to Polanyi (in Schmidt, Hunter, 1993), they also acquire corresponding understanding that defies articulation, therefore tacit knowledge. Acco

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Tacit Knowledge: Can Artificial Ingeligence Help?

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper we first examine students´ ability to use tacit knowledge. We conducted the experiment to test whether the students are able to transfer and use tacit knowledge they obtained in the basic course of Strategic management. As tacit knowledge isdifficult to transfer to another person we used course design with several experiential techniques to increase the students´ abilities in the field of Strategic management. For the evaluation experiment we chose to play a board game ?Power Grid?, wherewe tested whether the students were able to use knowledge they had been taught in the basic course. As the result we found out low students´ ability to use tacit knowledge even despite the fact that in the basic course where they obtained the knowledge we used experiential techniques which force students to acquire a skill and therefore, according to Polanyi (in Schmidt, Hunter, 1993), they also acquire corresponding understanding that defies articulation, therefore tacit knowledge. Acco

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    87-94

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus