Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Statistická analýza smyslového hodnocení spotřebitelů vybraných odrůd bílého vína

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A66492" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:66492 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Statistická analýza smyslového hodnocení spotřebitelů vybraných odrůd bílého vína

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek hodnotí, jaké spotřebitelské preference mají domácí spotřebitelé při nákupu a spotřebě ve vztahu k vybraným odrůdám vína Chardonnay, Sauvignon a Rulandské šedé. Spotřebitelé jsou ovlivněni informacemi a osobními zkušenostmi ze svého života, zestudia, ze sdělovacích prostředků či od známých. Významným faktorem výběru spotřebitele je etiketa a také samotná láhev vína. Provedené pilotní šetření ukázalo, že preference spotřebitelů se mění z prvního dojmu z produktu v závislosti na osobní zkušenosti s produktem, tj. po degustaci. Ta může být významným faktorem k ovlivnění preferencí spotřebitelů vybraných odrůd vína. Výsledky je možné využít například prodejci révového vína v rámci jejich marketingového mixu.

  • Název v anglickém jazyce

    Statistical analysis of consumer sensory evaluation of selected varieties of white wine

  • Popis výsledku anglicky

    The paper evaluates consumer preferences of domestic consumers in the purchase and consumption in relation to the selected varieties of Chardonnay, Sauvignon and Pinot Gris. Consumers are influenced by the given infor-mation and personal experience fromtheir life, studies, from the media or from friends. An important factor in consumer choices is also the label and the bottle of the wine itself. A pilot survey showed that consumer preferen-ces are changing from the first impression of a product based on personal experience with the product, i.e. after tasting. This may be an important factor which will influence the consumer's preferences when selecting the varieties of wine. The results can be used, for example, by grape wine retailers in their marketing mix.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ekonomická revue

  • ISSN

    1212-3951

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    217-224

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus