Statistická analýza smyslového hodnocení spotřebitelů vybraných odrůd bílého vína
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A66492" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:66492 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Statistická analýza smyslového hodnocení spotřebitelů vybraných odrůd bílého vína
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek hodnotí, jaké spotřebitelské preference mají domácí spotřebitelé při nákupu a spotřebě ve vztahu k vybraným odrůdám vína Chardonnay, Sauvignon a Rulandské šedé. Spotřebitelé jsou ovlivněni informacemi a osobními zkušenostmi ze svého života, zestudia, ze sdělovacích prostředků či od známých. Významným faktorem výběru spotřebitele je etiketa a také samotná láhev vína. Provedené pilotní šetření ukázalo, že preference spotřebitelů se mění z prvního dojmu z produktu v závislosti na osobní zkušenosti s produktem, tj. po degustaci. Ta může být významným faktorem k ovlivnění preferencí spotřebitelů vybraných odrůd vína. Výsledky je možné využít například prodejci révového vína v rámci jejich marketingového mixu.
Název v anglickém jazyce
Statistical analysis of consumer sensory evaluation of selected varieties of white wine
Popis výsledku anglicky
The paper evaluates consumer preferences of domestic consumers in the purchase and consumption in relation to the selected varieties of Chardonnay, Sauvignon and Pinot Gris. Consumers are influenced by the given infor-mation and personal experience fromtheir life, studies, from the media or from friends. An important factor in consumer choices is also the label and the bottle of the wine itself. A pilot survey showed that consumer preferen-ces are changing from the first impression of a product based on personal experience with the product, i.e. after tasting. This may be an important factor which will influence the consumer's preferences when selecting the varieties of wine. The results can be used, for example, by grape wine retailers in their marketing mix.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ekonomická revue
ISSN
1212-3951
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
217-224
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—