Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Regional Food as Expression of Identity and Sustainability in Regional Development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A68243" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:68243 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Regional Food as Expression of Identity and Sustainability in Regional Development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The popularity of regional food in the Czech Republic has an increasing trend. There is an increase in a number of end consumers for whom a price is not a priority, but who prioritise quality and origin. Consumers purchasing products carrying a regionaltrademark as well as their manufacturers belong to a particular region (identity). Regional brands contribute to sustainable development in the region in three areas: economic, environmental and social. For producers it means a higher added value and strengthening their promotion and advertising. The aim of this paper is to find out how respondents perceive regional food and, subsequently, to suggest possibilities of its use in the context of sustainable development in the region. The discussion of theresults provides conclusions for practical application.

  • Název v anglickém jazyce

    Regional Food as Expression of Identity and Sustainability in Regional Development

  • Popis výsledku anglicky

    The popularity of regional food in the Czech Republic has an increasing trend. There is an increase in a number of end consumers for whom a price is not a priority, but who prioritise quality and origin. Consumers purchasing products carrying a regionaltrademark as well as their manufacturers belong to a particular region (identity). Regional brands contribute to sustainable development in the region in three areas: economic, environmental and social. For producers it means a higher added value and strengthening their promotion and advertising. The aim of this paper is to find out how respondents perceive regional food and, subsequently, to suggest possibilities of its use in the context of sustainable development in the region. The discussion of theresults provides conclusions for practical application.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings from International Scientific Conference: Marketing Identity 2014: Explosion of Innovations

  • ISBN

    978-80-8105-666-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    512-523

  • Název nakladatele

    Fakulty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril & Methodius inTrnava, Trnava, Slovak Republic

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Slovak Acad Sci, Smolenice, Slovakia

  • Datum konání akce

    4. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000358899600037