Jazykové vzdělávání v mezinárodním kontextu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A66988" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:66988 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jazykové vzdělávání v mezinárodním kontextu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá v teoretické rovině problematikou jazykového vzdělávání. Jelikož je jazyk nositelem kultury a v současné době nabývá interkulturní komunikace na významu, stává se téma jazykového vzdělávání jednou z klíčových oblastí rozvoje lidské osobnosti. V praktické rovině článek představuje výstupy z dotazníkového šetření provedeného u studentů v jazykových kurzech čínštiny v České republice a ve Španělsku. Tyto výstupy jsou porovnány s daty o jazykovém vzdělávání získanými v Číně a také s předchozími výzkumy. Celkem byly získány odpovědi od 98 respondentů ze tří zemí. Předkládaný článek a jeho závěry mohou posloužit jako předvýzkum, na jehož základě lze formulovat další hypotézy.
Název v anglickém jazyce
Language Education in the International Context
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the problems of language from the theoretical point of view. Since language is the carrier of culture and since the inter-cultural communication has been getting more important recently, the topic of language education is becoming one of the key areas of the development of human personality. From the practice point of view, the paper introduces the output from an enquiry carried out among students of language courses of Chinese in the Czech Republic and in Spain. There were 98 responses received in total from 98 respondents from three countries. This output is compared to data about language education that had been obtained in China as well as to previous research. The submitted paper and its conclusions can be used as pre-researchwhich could serve as a basis for formulating further hypotheses.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Andragogika - čtvrtletník pro rozvoj a vzdělávání dospělých
ISSN
1211-6378
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
XIX
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
11-18
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—