Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

HOW TO ENHANCE MOTIVATION IN STUDENTS OF A FOREIGN LANGUAGE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A67565" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:67565 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    HOW TO ENHANCE MOTIVATION IN STUDENTS OF A FOREIGN LANGUAGE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main objective of this paper was to encourage students? motivational attitude when learning a foreign language. Whether learners are able to accomplish their academic goals strongly depends on their motivational elements, intrinsic and extrinsic, which remarkably influence students? learning performance. The aim of this paper is to describe certain techniques with special attention given to their impact on enhancing learners? motivation in a foreign language class. Specific techniques were developeddue to which students manage to relieve their anxiety, discomfort and in positive atmosphere initiate their will to perform. This paper also aims to emphasize compelling effect of a teacher?s selection of specific activities thus influencing students? motivational approach. Findings of this paper demonstrate how indispensable motivation is and how specific activities can influence students? self-esteem and learning performance.

  • Název v anglickém jazyce

    HOW TO ENHANCE MOTIVATION IN STUDENTS OF A FOREIGN LANGUAGE

  • Popis výsledku anglicky

    The main objective of this paper was to encourage students? motivational attitude when learning a foreign language. Whether learners are able to accomplish their academic goals strongly depends on their motivational elements, intrinsic and extrinsic, which remarkably influence students? learning performance. The aim of this paper is to describe certain techniques with special attention given to their impact on enhancing learners? motivation in a foreign language class. Specific techniques were developeddue to which students manage to relieve their anxiety, discomfort and in positive atmosphere initiate their will to perform. This paper also aims to emphasize compelling effect of a teacher?s selection of specific activities thus influencing students? motivational approach. Findings of this paper demonstrate how indispensable motivation is and how specific activities can influence students? self-esteem and learning performance.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    12th International Conference Efficiency and Responsibility in Education

  • ISBN

    978-80-213-2560-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    335-344

  • Název nakladatele

    Faculty of Economics and Management, Czech University of Life Sciences, Prague

  • Místo vydání

    Czech University of Life Sciences, Prague

  • Místo konání akce

    Czech University of Life Sciences, Prague

  • Datum konání akce

    4. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000358527400033