The Impact of National Culture, Macroeconomic and Microeconomic Factors on Organizational Culture
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A68128" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:68128 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Impact of National Culture, Macroeconomic and Microeconomic Factors on Organizational Culture
Popis výsledku v původním jazyce
The study is devoted to the interaction between organizational culture factors, macroeconomic and microeconomic nature. According to the researchers, microeconomic factors have a decisive influence on the culture of organization. Researchers carried outa comparative analysis of the culture of Russian and Argentine companies, through the use of different methods by which they identify the impact of national mentality and other characteristics on organizational culture and the culture of communications.The research study implies the need to introduce the term ?regional culture? in relation to modern Russia. This study confirms the assertion that the type of activity and the nature of the competitive environment of the enterprise are the most significant factors in determining the type of the organizational culture of the firm.
Název v anglickém jazyce
The Impact of National Culture, Macroeconomic and Microeconomic Factors on Organizational Culture
Popis výsledku anglicky
The study is devoted to the interaction between organizational culture factors, macroeconomic and microeconomic nature. According to the researchers, microeconomic factors have a decisive influence on the culture of organization. Researchers carried outa comparative analysis of the culture of Russian and Argentine companies, through the use of different methods by which they identify the impact of national mentality and other characteristics on organizational culture and the culture of communications.The research study implies the need to introduce the term ?regional culture? in relation to modern Russia. This study confirms the assertion that the type of activity and the nature of the competitive environment of the enterprise are the most significant factors in determining the type of the organizational culture of the firm.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Research Journal of Applied Sciences
ISSN
1815-932X
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
461-468
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—