Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Impact of National Culture, Macroeconomic and Microeconomic Factors on Organizational Culture

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A68128" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:68128 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Impact of National Culture, Macroeconomic and Microeconomic Factors on Organizational Culture

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study is devoted to the interaction between organizational culture factors, macroeconomic and microeconomic nature. According to the researchers, microeconomic factors have a decisive influence on the culture of organization. Researchers carried outa comparative analysis of the culture of Russian and Argentine companies, through the use of different methods by which they identify the impact of national mentality and other characteristics on organizational culture and the culture of communications.The research study implies the need to introduce the term ?regional culture? in relation to modern Russia. This study confirms the assertion that the type of activity and the nature of the competitive environment of the enterprise are the most significant factors in determining the type of the organizational culture of the firm.

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of National Culture, Macroeconomic and Microeconomic Factors on Organizational Culture

  • Popis výsledku anglicky

    The study is devoted to the interaction between organizational culture factors, macroeconomic and microeconomic nature. According to the researchers, microeconomic factors have a decisive influence on the culture of organization. Researchers carried outa comparative analysis of the culture of Russian and Argentine companies, through the use of different methods by which they identify the impact of national mentality and other characteristics on organizational culture and the culture of communications.The research study implies the need to introduce the term ?regional culture? in relation to modern Russia. This study confirms the assertion that the type of activity and the nature of the competitive environment of the enterprise are the most significant factors in determining the type of the organizational culture of the firm.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Research Journal of Applied Sciences

  • ISSN

    1815-932X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    461-468

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus