SWOT ANALYSIS: TOOL TO IDENTIFY STUDENTS? PERCEPTIONS OF STUDY PROGRAMS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A68211" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:68211 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
SWOT ANALYSIS: TOOL TO IDENTIFY STUDENTS? PERCEPTIONS OF STUDY PROGRAMS
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the paper is to assess the possibility of using the application of the SWOT analysis methodology as a tool to identify students? perceptions of study programs at a university. To assess the utility of a SWOT analysis for this purpose an experiment was performed which was carried out on 72 students of Economic and Cultural Studies within the Economic politics and administration study program at the Czech University of Life Sciences, Faculty of Economics and Management. The experiment demonstrated the possibility of using SWOT analysis as a tool for identifying ideas from students. In the discussion section possibilities of working with the identified perceptions are described, and in the conclusion the possibilities of improving this method and proposals for further research are discussed.
Název v anglickém jazyce
SWOT ANALYSIS: TOOL TO IDENTIFY STUDENTS? PERCEPTIONS OF STUDY PROGRAMS
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to assess the possibility of using the application of the SWOT analysis methodology as a tool to identify students? perceptions of study programs at a university. To assess the utility of a SWOT analysis for this purpose an experiment was performed which was carried out on 72 students of Economic and Cultural Studies within the Economic politics and administration study program at the Czech University of Life Sciences, Faculty of Economics and Management. The experiment demonstrated the possibility of using SWOT analysis as a tool for identifying ideas from students. In the discussion section possibilities of working with the identified perceptions are described, and in the conclusion the possibilities of improving this method and proposals for further research are discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
12th International Conference ERIE
ISBN
978-80-213-2560-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
452-459
Název nakladatele
PEF ČZU v Praze
Místo vydání
PEF ČZU v Praze
Místo konání akce
PEF ČZU v Praze
Datum konání akce
4. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000358527400058