Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

BUSINESS MODEL FOR CZECH AGRIBUSINESS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A68349" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:68349 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/sab-2015-0027" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/sab-2015-0027</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/sab-2015-0027" target="_blank" >10.1515/sab-2015-0027</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    BUSINESS MODEL FOR CZECH AGRIBUSINESS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Many definitions of a business model have evolved over relatively short time, but as T e e c e (2010) pointed out, like other interdisciplinary topics, business models are frequently mentioned but rarely analysed. As a consequence the term is often used,rarely properly understood. It is also affected by the way how scientists understand the topic ? many of them link the business model with value capturing and firm performance. According to A m i t , Z o t t (2001), a business model defines how the enterprise creates and delivers value to customers, and then converts payments received to profits?. According to R i c h a r d s o n (2008), the business model explains how the activities of the firm work together. Table 1 provides an overview of the most common definitions of the business model. For the purpose of this paper, the most relevant definition is that by Z o t t et al. (2010) describing the business model as the strategic tool of a farms business analysis. A structural temp

  • Název v anglickém jazyce

    BUSINESS MODEL FOR CZECH AGRIBUSINESS

  • Popis výsledku anglicky

    Many definitions of a business model have evolved over relatively short time, but as T e e c e (2010) pointed out, like other interdisciplinary topics, business models are frequently mentioned but rarely analysed. As a consequence the term is often used,rarely properly understood. It is also affected by the way how scientists understand the topic ? many of them link the business model with value capturing and firm performance. According to A m i t , Z o t t (2001), a business model defines how the enterprise creates and delivers value to customers, and then converts payments received to profits?. According to R i c h a r d s o n (2008), the business model explains how the activities of the firm work together. Table 1 provides an overview of the most common definitions of the business model. For the purpose of this paper, the most relevant definition is that by Z o t t et al. (2010) describing the business model as the strategic tool of a farms business analysis. A structural temp

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia Agriculturae Bohemica

  • ISSN

    1211-3174

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    46

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    128-136

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus