Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modification of the BCWS by Work Effort

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A68886" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:68886 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modification of the BCWS by Work Effort

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with BCWS (Budgeted Cost for Work Performed) estimation by work effort in context of the Student Syndrome. Every existing activity in any project is, to a higher or lower extent, determined by the effect of the human agent, which commonlytakes a Student Syndrome form. If Student Syndrome phenomenon is completely expressed by means of a mathematical model, it would be possible to improve prediction of its impact on work effort in project activities. Successful duration of project activities is measured by the Earned value management (EVM) tools, where the BCWS is a key parameter. The BCWS is created by work effort in a project activity. Therefore, work effort has a hidden influence on EVM. Consequently, in the real world of human resources, the BCWS is not usually linear. This paper proposes new formulas for computing the BCWS in the project for Earned value management purposes. This proposal can be used for a more precise description of the real distribution of the wor

  • Název v anglickém jazyce

    Modification of the BCWS by Work Effort

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with BCWS (Budgeted Cost for Work Performed) estimation by work effort in context of the Student Syndrome. Every existing activity in any project is, to a higher or lower extent, determined by the effect of the human agent, which commonlytakes a Student Syndrome form. If Student Syndrome phenomenon is completely expressed by means of a mathematical model, it would be possible to improve prediction of its impact on work effort in project activities. Successful duration of project activities is measured by the Earned value management (EVM) tools, where the BCWS is a key parameter. The BCWS is created by work effort in a project activity. Therefore, work effort has a hidden influence on EVM. Consequently, in the real world of human resources, the BCWS is not usually linear. This paper proposes new formulas for computing the BCWS in the project for Earned value management purposes. This proposal can be used for a more precise description of the real distribution of the wor

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    33rd International Conference Mathematical Methods in Economics MME 2015

  • ISBN

    978-80-261-0539-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    19-24

  • Název nakladatele

    Faculty of Economics, University of West Bohemia, Plzen

  • Místo vydání

    University of West Bohemia, Plzen

  • Místo konání akce

    Cheb, Czech Republic

  • Datum konání akce

    9. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku