SELFTEST ANALYSIS FOR THE IMPROVEMENT OF EDUCATION PROCESS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A69351" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:69351 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
SELFTEST ANALYSIS FOR THE IMPROVEMENT OF EDUCATION PROCESS
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the improvement of the e-learning self-tests using its analysis by difficulty index and discrimination index. The main goal of this paper is to analyse the self-tests used for the course Applied Mathematics for Informatics at the Czech University of Life Sciences, and to assess quality of self-tests using the students? results from the academic years 2012/2013, 2013/2014 and 2014/2015. The quality of self-tests was proved; only the Self-tests 1 should be adapted in order to adjust its impact. The paper proposes proper modification of self-tests, learning materials and classroom activities to improve the efficiency of the education process.
Název v anglickém jazyce
SELFTEST ANALYSIS FOR THE IMPROVEMENT OF EDUCATION PROCESS
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the improvement of the e-learning self-tests using its analysis by difficulty index and discrimination index. The main goal of this paper is to analyse the self-tests used for the course Applied Mathematics for Informatics at the Czech University of Life Sciences, and to assess quality of self-tests using the students? results from the academic years 2012/2013, 2013/2014 and 2014/2015. The quality of self-tests was proved; only the Self-tests 1 should be adapted in order to adjust its impact. The paper proposes proper modification of self-tests, learning materials and classroom activities to improve the efficiency of the education process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 12 th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2015
ISBN
978-80-213-2560-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
42-49
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—