Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Augmented Reality As a Working Aid for Intellectually Disabled Persons For Work in Horticulture

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A69778" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:69778 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Augmented Reality As a Working Aid for Intellectually Disabled Persons For Work in Horticulture

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main focus of this article is to verify experimentally the possibility of using Augmented Reality as a platform for display educational materials in the field of horticulture in the real world for people with intellectual disabilities. Experimental verification was attended by eight people with varying levels of mental disability. The educational material was presented to the research participants in the form of a video, which was accessible via Wikitude platform based on the specific GPS coordinates. To find and display the content, participants used iPad2 and Android tablet devices. Despite the great potential of Augmented Reality technology, on the basis of undertaken studies it is still not possible to recommend this type of education for people with intellectual disabilities.

  • Název v anglickém jazyce

    Augmented Reality As a Working Aid for Intellectually Disabled Persons For Work in Horticulture

  • Popis výsledku anglicky

    The main focus of this article is to verify experimentally the possibility of using Augmented Reality as a platform for display educational materials in the field of horticulture in the real world for people with intellectual disabilities. Experimental verification was attended by eight people with varying levels of mental disability. The educational material was presented to the research participants in the form of a video, which was accessible via Wikitude platform based on the specific GPS coordinates. To find and display the content, participants used iPad2 and Android tablet devices. Despite the great potential of Augmented Reality technology, on the basis of undertaken studies it is still not possible to recommend this type of education for people with intellectual disabilities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AGRIS on-line Papers in Economics and Informatics

  • ISSN

    1804-1930

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    VII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    31-37

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus