Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Differences Among Knowledge and Normal Educational Texts: a fMRI Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F16%3A70926" target="_blank" >RIV/60460709:41110/16:70926 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Differences Among Knowledge and Normal Educational Texts: a fMRI Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Knowledge texts are special kinds of educational texts created by methods of Knowledge Engineering and based on knowledge units as the representation of knowledge. In this paper, we concentrate to investigating the differences among normal an d knowledge texts in processing by human brain. The objective is to reveal differenc es in human brain activity within working the texts and within recalling information and knowledg e previously studied by the texts. Thus we invite 24 probands to undergo the experiment usi ng the functional Magnetic Resonance Imaging (fMRI). We monitor and measure whether knowle dge texts induce different brain activity compared to the normal ones. To eliminate the in fluence of prior knowledge to the recalling phase we use the texts on agriculture waste proce ssing; the majority of the probands is not familiar with this branch. The results show tha t there is no statistically significant differences in the brain activity within readin

  • Název v anglickém jazyce

    Differences Among Knowledge and Normal Educational Texts: a fMRI Study

  • Popis výsledku anglicky

    Knowledge texts are special kinds of educational texts created by methods of Knowledge Engineering and based on knowledge units as the representation of knowledge. In this paper, we concentrate to investigating the differences among normal an d knowledge texts in processing by human brain. The objective is to reveal differenc es in human brain activity within working the texts and within recalling information and knowledg e previously studied by the texts. Thus we invite 24 probands to undergo the experiment usi ng the functional Magnetic Resonance Imaging (fMRI). We monitor and measure whether knowle dge texts induce different brain activity compared to the normal ones. To eliminate the in fluence of prior knowledge to the recalling phase we use the texts on agriculture waste proce ssing; the majority of the probands is not familiar with this branch. The results show tha t there is no statistically significant differences in the brain activity within readin

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    11th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics

  • ISBN

    978-80-7552-249-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    523-532

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Štúrovo, Slovakia

  • Datum konání akce

    2. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku