Differences Among Knowledge and Normal Educational Texts: a fMRI Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F16%3A70926" target="_blank" >RIV/60460709:41110/16:70926 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Differences Among Knowledge and Normal Educational Texts: a fMRI Study
Popis výsledku v původním jazyce
Knowledge texts are special kinds of educational texts created by methods of Knowledge Engineering and based on knowledge units as the representation of knowledge. In this paper, we concentrate to investigating the differences among normal an d knowledge texts in processing by human brain. The objective is to reveal differenc es in human brain activity within working the texts and within recalling information and knowledg e previously studied by the texts. Thus we invite 24 probands to undergo the experiment usi ng the functional Magnetic Resonance Imaging (fMRI). We monitor and measure whether knowle dge texts induce different brain activity compared to the normal ones. To eliminate the in fluence of prior knowledge to the recalling phase we use the texts on agriculture waste proce ssing; the majority of the probands is not familiar with this branch. The results show tha t there is no statistically significant differences in the brain activity within readin
Název v anglickém jazyce
Differences Among Knowledge and Normal Educational Texts: a fMRI Study
Popis výsledku anglicky
Knowledge texts are special kinds of educational texts created by methods of Knowledge Engineering and based on knowledge units as the representation of knowledge. In this paper, we concentrate to investigating the differences among normal an d knowledge texts in processing by human brain. The objective is to reveal differenc es in human brain activity within working the texts and within recalling information and knowledg e previously studied by the texts. Thus we invite 24 probands to undergo the experiment usi ng the functional Magnetic Resonance Imaging (fMRI). We monitor and measure whether knowle dge texts induce different brain activity compared to the normal ones. To eliminate the in fluence of prior knowledge to the recalling phase we use the texts on agriculture waste proce ssing; the majority of the probands is not familiar with this branch. The results show tha t there is no statistically significant differences in the brain activity within readin
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
11th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics
ISBN
978-80-7552-249-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
523-532
Název nakladatele
Wolters Kluwer
Místo vydání
—
Místo konání akce
Štúrovo, Slovakia
Datum konání akce
2. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—