Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Different Types of Educational Texts: Differences Percieved by the Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F16%3A70923" target="_blank" >RIV/60460709:41110/16:70923 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Different Types of Educational Texts: Differences Percieved by the Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text is an important medium for knowledge transfer within the pedagogic process. The form of educational texts can influence the efficiency of knowledge transfer. Before measuring the efficiency itself which is connected to the measuring of behavioural characteristics of students and their brain activity during the processing of text, it is necessary to verify whether the results of objective measurement cannot be misrepresented due to characteristics and abilities of selected respondents. Therefore, the aim of the article is to determine whether respondents show statistically significant differences in characteristics that influence the knowledge transfer for both text types (knowledge text vs. normal text). Influence of the text type and the respondent age on the time needed to study the text, perceived level of difficulty of each professional field of the text, and ability of respondents to distinguish each type of text is examined. Based on the achieved results, there is no statistical

  • Název v anglickém jazyce

    Different Types of Educational Texts: Differences Percieved by the Students

  • Popis výsledku anglicky

    Text is an important medium for knowledge transfer within the pedagogic process. The form of educational texts can influence the efficiency of knowledge transfer. Before measuring the efficiency itself which is connected to the measuring of behavioural characteristics of students and their brain activity during the processing of text, it is necessary to verify whether the results of objective measurement cannot be misrepresented due to characteristics and abilities of selected respondents. Therefore, the aim of the article is to determine whether respondents show statistically significant differences in characteristics that influence the knowledge transfer for both text types (knowledge text vs. normal text). Influence of the text type and the respondent age on the time needed to study the text, perceived level of difficulty of each professional field of the text, and ability of respondents to distinguish each type of text is examined. Based on the achieved results, there is no statistical

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 13th International Confrence Proceedings

  • ISBN

    978-80-213-2646-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    178-185

  • Název nakladatele

    CULS Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    2. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku