DISTINGUISHING THE EDUCATIONAL TEXT STYLES BY NEUROTECHNOLOGIES: RESEARCH DESIGN
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A67454" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:67454 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DISTINGUISHING THE EDUCATIONAL TEXT STYLES BY NEUROTECHNOLOGIES: RESEARCH DESIGN
Popis výsledku v původním jazyce
Neurotechnologies represent relatively new and progressive class of approaches contributing to objective measurements in education. In this paper we focus on two main neurotechnologies: Electroencephalography (EEG) and functional Magnetic Resonance Imaging (fMRI) frequently used for comparing the brain activity within working with educational texts. The objective of the paper is to suggest a research design for identification of differences in the brain activity, when readers work with common educational texts and the texts created based on the knowledge representation adopted from Knowledge Engineering, i.e. knowledge units. Furthermore, the above-mentioned techniques are compared subject to selected criteria to provide benefits to all, who is going to design his/her own research and has to make a decision on which of the techniques to employ.
Název v anglickém jazyce
DISTINGUISHING THE EDUCATIONAL TEXT STYLES BY NEUROTECHNOLOGIES: RESEARCH DESIGN
Popis výsledku anglicky
Neurotechnologies represent relatively new and progressive class of approaches contributing to objective measurements in education. In this paper we focus on two main neurotechnologies: Electroencephalography (EEG) and functional Magnetic Resonance Imaging (fMRI) frequently used for comparing the brain activity within working with educational texts. The objective of the paper is to suggest a research design for identification of differences in the brain activity, when readers work with common educational texts and the texts created based on the knowledge representation adopted from Knowledge Engineering, i.e. knowledge units. Furthermore, the above-mentioned techniques are compared subject to selected criteria to provide benefits to all, who is going to design his/her own research and has to make a decision on which of the techniques to employ.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 12th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2015
ISBN
978-80-213-2560-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
160-166
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management, Department of Systems Engineering
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
4. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—