Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DISTINGUISHING THE EDUCATIONAL TEXT STYLES BY NEUROTECHNOLOGIES: RESEARCH DESIGN

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A67454" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:67454 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DISTINGUISHING THE EDUCATIONAL TEXT STYLES BY NEUROTECHNOLOGIES: RESEARCH DESIGN

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Neurotechnologies represent relatively new and progressive class of approaches contributing to objective measurements in education. In this paper we focus on two main neurotechnologies: Electroencephalography (EEG) and functional Magnetic Resonance Imaging (fMRI) frequently used for comparing the brain activity within working with educational texts. The objective of the paper is to suggest a research design for identification of differences in the brain activity, when readers work with common educational texts and the texts created based on the knowledge representation adopted from Knowledge Engineering, i.e. knowledge units. Furthermore, the above-mentioned techniques are compared subject to selected criteria to provide benefits to all, who is going to design his/her own research and has to make a decision on which of the techniques to employ.

  • Název v anglickém jazyce

    DISTINGUISHING THE EDUCATIONAL TEXT STYLES BY NEUROTECHNOLOGIES: RESEARCH DESIGN

  • Popis výsledku anglicky

    Neurotechnologies represent relatively new and progressive class of approaches contributing to objective measurements in education. In this paper we focus on two main neurotechnologies: Electroencephalography (EEG) and functional Magnetic Resonance Imaging (fMRI) frequently used for comparing the brain activity within working with educational texts. The objective of the paper is to suggest a research design for identification of differences in the brain activity, when readers work with common educational texts and the texts created based on the knowledge representation adopted from Knowledge Engineering, i.e. knowledge units. Furthermore, the above-mentioned techniques are compared subject to selected criteria to provide benefits to all, who is going to design his/her own research and has to make a decision on which of the techniques to employ.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 12th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2015

  • ISBN

    978-80-213-2560-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    160-166

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management, Department of Systems Engineering

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    4. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku