Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DOES GRADE POINT AVERAGE OF STUDENTS REFLECT THEIR MANAGERIAL COMPETENCES?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F16%3A70985" target="_blank" >RIV/60460709:41110/16:70985 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DOES GRADE POINT AVERAGE OF STUDENTS REFLECT THEIR MANAGERIAL COMPETENCES?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Domestic and foreign literature often states the importance of creating an educated society and developing competencies during studies. The aim of each university is to educate students to understand their work creatively and constructively and to prepare skilled and highly qualified professionals capable of satisfying employers’ high levels of required competencies. This research was conducted on students studying at the Faculty of Business Economics, and its primary objective was to identify the dependence of the assessment of students by grade point average and test results of managerial competencies. It was necessary to get the grade point average of students and to test their managerial competencies. A two-sample t-test for unpaired data was used. The result of this research is the fact that higher values were found among students with a better grade point average.

  • Název v anglickém jazyce

    DOES GRADE POINT AVERAGE OF STUDENTS REFLECT THEIR MANAGERIAL COMPETENCES?

  • Popis výsledku anglicky

    Domestic and foreign literature often states the importance of creating an educated society and developing competencies during studies. The aim of each university is to educate students to understand their work creatively and constructively and to prepare skilled and highly qualified professionals capable of satisfying employers’ high levels of required competencies. This research was conducted on students studying at the Faculty of Business Economics, and its primary objective was to identify the dependence of the assessment of students by grade point average and test results of managerial competencies. It was necessary to get the grade point average of students and to test their managerial competencies. A two-sample t-test for unpaired data was used. The result of this research is the fact that higher values were found among students with a better grade point average.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education, 13th International Conference

  • ISBN

    978-80-213-2646-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    202-210

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku