Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EFFICIENCY OF SOCIAL MEDIA COMMUNICATION OF CZECH UNIVERSITIES AND FACULTIES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F16%3A72843" target="_blank" >RIV/60460709:41110/16:72843 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EFFICIENCY OF SOCIAL MEDIA COMMUNICATION OF CZECH UNIVERSITIES AND FACULTIES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Universities and faculties increasingly use social media in their communication with current or prospective students, employees, community etc. Therefore, the aim of the paper is to assess the efficiency of this communication. Data from Facebook (FB) pages in the Czech Republic for 2015 were used. We included the number of fans and number of posts as inputs and posts likes, shares, and comments as outputs in Data envelopment analysis. BCC model was calculated to assess the pure and scale efficiency of the universities and faculties in communication on FB pages. The results show that there were only 5 universities and 12 faculties 100% efficient while others have unused potential for higher outputs as they achieve increasing returns to scale. Average efficiency was lower for universities (48,59%) than for faculties (51,16%). Nevertheless, all should focus on higher users engagement by the interactions with the audience and creating the relevant content.

  • Název v anglickém jazyce

    EFFICIENCY OF SOCIAL MEDIA COMMUNICATION OF CZECH UNIVERSITIES AND FACULTIES

  • Popis výsledku anglicky

    Universities and faculties increasingly use social media in their communication with current or prospective students, employees, community etc. Therefore, the aim of the paper is to assess the efficiency of this communication. Data from Facebook (FB) pages in the Czech Republic for 2015 were used. We included the number of fans and number of posts as inputs and posts likes, shares, and comments as outputs in Data envelopment analysis. BCC model was calculated to assess the pure and scale efficiency of the universities and faculties in communication on FB pages. The results show that there were only 5 universities and 12 faculties 100% efficient while others have unused potential for higher outputs as they achieve increasing returns to scale. Average efficiency was lower for universities (48,59%) than for faculties (51,16%). Nevertheless, all should focus on higher users engagement by the interactions with the audience and creating the relevant content.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 13TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION

  • ISBN

    978-80-213-2646-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    455-462

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague Kamýcká 129, Prague 6, Czech Republic

  • Místo vydání

    Prague, Czech Republic

  • Místo konání akce

    Prague, Czech Republic

  • Datum konání akce

    2. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389901400057